Als je windows 8 koopt, moet je dan de upgrade of de gekochte versie?

Ik wil windows 8 gaan kopen. maar moet ik dan een versie kopen uit de winkels bijv. Saturn of moet ik op windows.com en dan een upgrade kopen??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als je van Windows 7,Vista (en misschien zelfs XP) naar Windows 8 gaat kan je een upgrade kopen. Als je een PC hebt zonder Windows-installatie moet je een volledige versie kopen en als je een nieuwe PC bestelt in losse componenten mag je een OEM-versie kopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb windows 7, kan ik dan gewoon de upgrade van 30,- kopen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, zorg er wel voor dat de Bit-versie overeenkomen en lees deze informatie goed. http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-8/upgrade-to-windows-8
Je kunt met behulp van de upgrade assistent (zie bron) van Microsoft uitvinden of jouw PC geschikt is voor een upgrade versie van Windows 8. Is je PC geschikt voor deze upgrade, dan kan je via Microsoft.com tot 31 Januari de upgrade versie van Windows 8 kopen voor €29,99. Deze brand je na downloaden op een DVD en installeer je vanaf deze schijf.

Na de upgrade kun je deze versie in de toekomst gewoon blijven gebruiken om je PC eventueel opnieuw te installeren, daarvoor hoef je niet eerst de OEM-versie die bij je PC werd geleverd te installeren.

Mocht je PC door Upgrade Assistent als niet geschikt bevonden worden, dan weet ik niet of het handig is om de volledige versie te kopen bij bijvoorbeeld Saturn.