Kan ik mijn nvidia vervangen met een betere?

Hallo,

eerst wil ik zeggen dat ik hier weinig verstand van heb dus graag een uitgebreid antwoord.

Ten eerste: Ik heb een hp desktop pc met nvidia geforce cuba en ik kan far cry 3 gemakkelijk op medium runnen maar ik wil nog een stapje verder gaan dus mijn nvidia upgraden. Kan ik gewoon naar de winkel toe gaan, een nieuwe kopen en er in gooien of moet ik dat laten doen?

Ten tweede: Heeft het wel zin om mijn nvidia up te graden naar een betere? ik heb inter i5 en een amd II X6 1045T.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

als je wil kun je hem rustig upgraden maar als je far cry 3 op medium runt doet ie t aardig goed en is t in mijn ogen niet nodig. ik heb een nvidia geforce gt 620 2gb en die draait far cry 3 op medium / hig (kan bij custom settings)
far cry 3 is redelijk zwaar dus het ligt er net aan of je puur op gamen wil of puur op de mooiigheid van de game. met zon videokaart kun je spellen als black ops 2 en mw3 makkelijk draaien op medium waardoor het er goed uit ziet, als het dan wel lagt moet je schaduwen even uitzetten want die vraagt veel geheugen.
als ik jou was zou ik je intel i5 vervangen voor een i7. tenzij je een dual of quad core hebt.
als je toch besluit een andere videokaart te nemen en je hebt er niet zoveel verstand van laat je dan goed informeren door een specialist en doe het niet zelf, want als je een beetje een groentje bent met hardware instaleren kan het zo zijn dat je perongelijk een soldeerpunt of stekkertje kapot drukt en dan ben je verder van huis.

ik hoop dat je hier wat mee kunt en dat je inziet dat je videokaart eigelijk niet zo slecht is.

mvg alex
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik geloof niet dat jou 620 farcry 3 op medium/high kan draaien. Veel eisende settings op laag zetten en dan weinig eisende settings op medium/high zegt nog steeds niet dat je hem op medium/high draait. Of je moet op een erg lage resolutie spelen
Geforce Cuba is voorzover ik weet geen model van nVidia. Het is belangrijk om te weten welk model u hebt, als u een upgrade overweegt.
Hoogstwaarschijnlijk is een upgrade mogelijk: u moet alleen bepalen of u het geld wilt neerleggen ervoor.
Tom's hardware heeft een goede vergelijking van grafische kaarten. Zij maken onderscheid in klassen ("tiers"). Als een kaart niet twee klasses hoger is, zeggen zij dat het niet het geld waard is.
Een sterkere grafische kaart kan echter ook meer stroom verbruiken. Het is belangrijk om te controleren of uw huidige voedingsblok (PSU) zoveel vermogen kan leveren. Pc-erfahrung heeft een lijst waar ook het verbruik op staat. Als u bereid bent nog meer tijd en geld te investeren, kunt u op zoek gaan naar een sterkere PSU, als dit nodig zou zijn.
Misschien heeft een grafische kaart nog een extra voedingsaansluiting nodig (altijd als hij meer dan 65W verbruikt). Deze zijn echter altijd te kopen als aansluitstukjes voor de zogenaamde molex-stekkertjes. Het vermogen van het voedingsblok is belangrijker dan wat voor stekkertjes er aan zitten. Een grafische kaart heeft ook ruimte nodig. De duurdere modellen hebben meer ruimte nodig. Als u een eigenaardige computerbehuizing heeft, of veel insteekkaarten, zult u misschien even de mogelijkheden moeten onderzoeken.
Er is ook een zogenaamde low-profile versie van computerbehuizingen waar u alleen low-profile kaarten in kunt doen.

P.S. Als u niet handmatig de drivers van nVidia hebt gedownload (of laten doen door
iemand), kan u proberen of het gebruiken van nVidia's nieuwste drivers uw prestaties verbetert.

Toegevoegd na 7 minuten:
De processors die u noemt zijn best goed. Als u echter wilt weten of zij uw games prestaties belemmeren, of dat toch de videokaart dat doet, zult u toch specifiek moeten zoeken op (of vragen naar) die game.