Het scherm 'Deze computer' in Windows XP verschijnt automatisch na het opstarten. Kan ik dit voorkomen?

Kan ik het ergens uitschakelen of is het misschien een fout in Windows wat hersteld moet worden? Ik lees graag de reacties!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Beste, b787

je kunt als eerste het best in je opstart files kijken, die staan bij Windows XP op de c schrijf. kan nog wel is verschillend zijn waar ze precies staan, voor Windows XP zul jij het waarschijnlijk zo vinden

C:\Documents and Settings\All Users\Start Menu\Program\Startup

Het makkelijkste is ccleaner er op zetten en dan naar tools en opstarten gaan daar de dingen die je niet wilt hebben tijden het opstarten er uit gooien let wel op als er in de sleutel ook maar een van deze dingen staat niet! uitzetten! : win win32 windows en (driver ( is meestal ook handig) ik zou ook ff de ccleaner er over heen laten lopen om alle rotzooi van de computer er af te gooien worden die XP's flink stuk sneller van

Download site van Ccleaner staat bij de bron.
( gratis versie geeft geen problemen ook geen reclame of wat dan ook )
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

- Klik op Start en dan op Uitvoeren (Run)
- Type in: msconfig
- Toets Enter of klik op OK

Van hieruit is het mogelijk het scherm Startup of Opstarten te kiezen. Dit venster toont alles wat begint te lopen wanneer de computer aangezet wordt. Het "afvinken" van bepaalde programma's hier heeft geen kwalijke gevolgen voor de werking van de pc. Als er bij nader inzien tóch een programma nodig is, kan hij hier zo weer aangezet worden; er wordt niets verwijderd van de pc. Hoe minder applicaties mee opstarten en aangaan, hoe sneller de computer werkt. Probeer wél om, als het herkenbaar is in het lijstje, zaken als bijvoorbeeld de virusbescherming en de firewall te laten lopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan weleens voorkomen dat XP geconfigureerd staat op 'mappen herstellen bij aanmelden'. Als je 'mijn computer' of een ander venster open heb staan bij het afsluiten of afmelden, dan zal deze weer automatisch terugkeren bij het aanmelden/opstarten.

Om dit te voorkomen doe het volgende:
1) Klik op start en vervolgens op uitvoeren.
2) Vul de volgende tekst in: control folders.
3) Druk enter
4) Ga naar de tabblad 'weergave'
5) Scroll naar beneden en vink de volgende optie uit: 'Vorige mapvensters bij aanmelding herstellen'
6) Klik op ok.

Operatie voltooid!