Hoe kan ik dit oplossen? (Bij inloggen in Vista: group policy ... acces denied.. )?

Ik heb op mijn pc wat dingen geinstalleerd en ik startte hem opnieuw op. ineens kon ik niet meer inloggen want er stond iets van : group policy ... acces denied.. hoe kan ik dit oplossen? er zit maar één account op de pc.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Start Windows op in veilige modus, dit doe je door herhaaldelijk op F8 te drukken op het moment dat je pc/laptop net hebt aangezet.
Je krijgt dan een keuze menutje.

In veilige modus kan je als het goed is inloggen met het "Administrator" account. Probeer vanuit veilige modus een systeem herstel uit te voeren.

Indien je Vista Ultimate gebruikt kan je d.m.v. gpedit.msc (te vinden in C:\windows\system32) de betreffende Group Policy aanpassen, mits je weet wat je doet ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een Windows Vista installatie CD/DVD hebt kan je er tijdens de setup er voor kiezen om je Windows te herstellen. Voor zo ver ik weet gebeurd dit zonder verlies van data. Wat je nog kan proberen is om in het "F8 menu" te kiezen voor "Pc terug zetten naar laatst huidige en bekende werkende configuratie" (zo iets zal het heten)