Kan ik twee mappen op de computer verbinden met elkaar tot één map, zonder de inhoud van de twee mappen te kopiëren?

Is het mogelijk om twee mappen op de computer met elkaar te verbinden of samen te voegen in één map, maar wel terwijl de inhoud van de mappen gelijk blijft.

Stel je hebt twee mappen:

I:\Images\
J:\Images\

En ik heb ook een C:\ schijf, nu wil ik op die C:\ schijf een map maken:

C:\Images\

Met in die map de inhoud van I:\Images\ en J:\Images\, maar dat de inhoud nog steeds hetzelfde is, dus dat het lijkt alsof de bestanden in de C:\Images\ map staan, maar dat ze in het echt op de I:\Images\ map en de J:\Images\ map staan.

Dus dan heb je bijvoorbeeld een paar bestanden:

I:\Images\Image01.jpg (Deze is 2 MB)
I:\Images\Image02.jpg (Deze is 2 MB)
J:\Images\Image10.jpg (Deze is 2 MB)
J:\Images\Image20.jpg (Deze is 2 MB)

Dit betekent dus dat de schijf I op dat moment 4 MB is en de schijf J op dat moment 4 MB is.

Nu wil ik het zo hebben:
Dat er nu zo'n map komt:

C:\Images\Image01.jpg (Deze is 2 MB)
C:\Images\Image02.jpg (Deze is 2 MB)
C:\Images\Image10.jpg (Deze is 2 MB)
C:\Images\Image20.jpg (Deze is 2 MB)

Maar dat er toch niets op de C schijf staat, dus 0 MB. Het lijkt dan echter wel of de bestanden op de C schijf staan, maar deze staan daar in feite niet.

En dan zou ik het graag ook nog zo willen hebben dat ik het bestand Image01.jpg kan kopiëren van de C schijf, zonder dat hij daar staat, maar als ik hem dan van de C schijf kopieer dat hij dan automatisch van de I schijf wordt gekopieerd.

Hartstikke bedankt,
Ekol.

P.S. Ik bedoel niet met snelkoppelingen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Als je gebruik maakt van windows 7/vista/8, dan kan je gebruik maken van de ‘bibliotheken feature’.

Aan een bibliotheek koppel je dan bestaande mappen, Waarbij de bestanden van de verschillende mappen onder 1 map te zien zijn.

De bestanden blijven dan op je I en J schijf staan en nemen geen plek in op de C schijf

http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/Create-a-new-library
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat klinkt interessant! Ik zal het eens uitproberen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb artikel gelezen de stappen gevolgd en het begint er een beetje op te lijken, maar er staat boven de verschillende mappen nog wel de aparte locatie van de map, hiermee lijkt het nog steeds niet alsof de mappen één zijn...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben het voor je gaan nakijken. De map lay-out, moet gegroepeerd worden om de 2 mappen als 1 te zien. http://www.itwriting.com/blog/1702-windows-7-tip-use-group-by-to-merge-and-manage-library-views.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb windows 8, wat er compleet anders uit ziet als de verkenner van windows 7. Maar ik kijk anders even via een virtual machine of de procedure klopt zoals die beschreven staat in de bovenstaande link.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga naar de nieuwe library.
Klik met je rechtermuisklik op een lege gedeelte van de map.
Ga naar ''groeperen op''
Klik de optie 'naam' Nu zou je alleen de bestanden moeten zien van beide mappen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
OK, ik heb de bestanden gerangschikt op naam, maar dan zijn er geen mappen meer, dan worden ook de bestanden uit de onderliggende mappen verplaatst...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zie mijn toegevoegde screenshot voor een voorbeeld. Je hebt de keuzes rangschikken, beeld, sorteren en groeperen. De mappen als 1 laten weergeven gaat alleen met groeperen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij de eigenschappen van jouw nieuwe library kan ook aangegeven worden om de I:\ schijf als opslag locatie in te stellen. Dan moet de operatie voltooid zijn. :p
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hartstikke bedankt voor je antwoord! We komen nu wel al heeeeel dicht in de goeie richting... NU heb ik nog één vraagje stel dat er twee mappen zijn met dezelfde naam dan laat hij die mappen toch nog onder elkaar staan met dezelfde naam, maar wel als losse mappen. Is het dan nu ook nog mogelijk om ervoor te zorgen dat die mappen in elkaar lijken te zitten? Als ik nu twee Afbeeldingen mappen heb ziet het er zo uit: --Afbeeldingen
--Afbeeldingen\image1.jpg
--Afbeeldingen
--Afbeeldingen\image2.jpg
Dus twee losse mappen met dezelfde naam... Kan het ook zo? --Afbeeldingen
--Afbeeldingen\image1.jpg
--Afbeeldingen\image2.jpg Bedankt,
Ekol.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar moet ik je helaas mee teleurstellen. De library feature van windows 7 is een hele mooie feature, maar het laat nog inderdaad ruimte voor uitbreiding over. De enige manier is om jouw mappen structuur aan te passen en de mappen een passende naam te geven. Bijvoorbeeld: Library Mijn afbeeldingen:
c:\users\ekol\afbeeldingen
i:\afbeeldingen
j:\afbeeldingen Library Documenten:
c:\users\ekol\documenten
i:\documenten
j:\documenten Library muziek
c:\users\ekol\muziek
i:\muziek
j:\muziek Library Games van Ekol
I:\games
j:\Games
f:\Games Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hmm... Dat is wel jammer, maar ik denk toch dat ik het dan met de library feature ga doen, nogmaals hartstikke bedankt! Ekol.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heeft me erg geholpen!

Andere antwoorden (1)

Gewoon om c de map aan maken en alles daar na toe knippen en plakken.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik bedoelde dus niet knippen en plakken, als je mijn uitleg hebt gelezen...
ronron1212
11 jaar geleden
er staat alleen maar niet kopieren en dat is echt iets anders