Hoe kan ik mijn HP Pavillion P6000 Series desktop sneller maken?

Hallo,

Ik heb een HP Pavillion P6000 Series met de volgende specs:

6,00 GB RAM
ADM Phenom(tm) II X6 1045T Processor 2.70 GHz
64 Bit
Nvidia Geforce cuda
2 TB Geheugen

De prestaties van de pc zijn niet al te snel; het opstarten duurt heel lang en programma's openen duurt heel lang. verder zijn de spelletjes niet heel erg snel maar we hebben wel zo'n 1200 euro voor deze computer betaald. Kan ik mijn pc sneller maken dmv ram geheugen toe te voegen of mijn AMD te vervangen door i5 en is dit wel mogelijk.

Graag een antwoord zo duidelijk mogelijk want al die ingewikkelde dingen, ik word er gek van. ik wil gewoon een paar honderd euro erbij leggen en dat mijn pc heel snel is!

Groetjes Roobin

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je werkgeheugen en opslag lijkt voldoende. Gezien het feit dat je overall snelheid te wensen overlaat, zou ik gaan voor een processor upgrade. Laat even het exacte typenummer weten. Er zitten verschillende moederborden in de P6000 serie en deze ondersteunen niet alle processoren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen enkel moederbord ondersteunt alle procs. Een intel proc op een AMD-bord krijgen zal nooit lukken.

Antwoorden (1)

In plaats van hardware er tegen aan te gooien zou ik een volledige herinstallatie van Windows aan raden. Zorg dat alles goed gebackupped op externe media staat en doe een factory reset. f11 tijdens het opstarten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wil geen herstel maar gewoon precies wat ik zeg
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus je wilt geen oplossing, je wil een hoop geld kwijt zonder enige waarschijnlijke vooruitgang. Probleem is dat de specificaties die je noemt prima zijn om vlot te draaien. Alleen een SSD kan je nog helpen dan. Maar in dat geval zou ik ook weer een herinstallatie adviseren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Roobin, reageerde de computer aanzienlijk sneller bij aanschaf of heb je het altijd al traagjes gevonden voor die prijs? Voor een computer van €1200 mag je tegenwoordig toch echt een SUPER dan SUPER snel pc verwachten. De enige manier om je pc aanzienlijk sneller te maken is zoals mr, Tomaar al beschreef. Een SSD schijf aanschaffen en windows herinstalleren. 128GB is al voldoende in jouw geval. Je betaalt dan ongeveer €100 voor de schijf. Als je het door iemand zou willen laten doen dan ben je er €30 extra voor kwijt. Dit is een mooie bedrag dat je minimaal aan een bekende kan geven die er meer kennis van heeft. Het door een bedrijf laten doen ben je waarschijnlijk minimaal 50 tot 100 euro kwijt. Voor €1200 zou ik echt een heerlijk systeem voor mezelf kunnen samenstellen. De enige nadeel zou dan zijn dat je geen pauze kan nemen omdat de pc je geen enkel milli seconden meer laat wachten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke geweldig!
Maar wat is een ssd en heb ik er wat aan? Gr Roobin
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Roobinswek, een SSD is een harde schijf, maar dan met flashgeheugen. Dus dat is sneller, stiller en gaat minder snel stuk dan een gewone harde schijf. Een SSD is in feite een combinatie van vele SD-kaartjes.