Is het mogelijk om vanuit windows 8 x32 te upgraden naar windows 8 x64?

ik heb windows 8 x32 maar ik kom er net achter dat ik een x64 compitabel systeem heb en ik wil dus upgraden van x32 naar x64. Is dit mogelijk zonder dat ik ook maar 1 bestandje kwijtraak, dus ik wil program data en program files ook mee overgezet naar mijn nieuwe windows x64! ik wil dus bijvoorbeeld niet al mijn programma's opnieuw te hoeven installeeren :D

MVG Marco

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee dit kan niet, je moet een nieuwe installatie doen. je kan wel een backup maken en later de bestanden terug zetten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee dit is niet mogelijk
alleen een clean install werkt als je wilt upgraden

want ik me ook afvraag is dat als je windows 8 32 bits versie is geinstalleerd en geactiveerd
het serie nummer kan worden geactiveerd , als je het veranderd in 64 bits
ik geloof dat windows er niet moeilijk over doet maar dat je wellicht wel even moet bellen ?
Zou je als je upgrade naar 64 bits doet even kunnen melden of je geen problemen tegen komt bij het activeren ?
want de info die ik er over vindt vindt ik niet bepaald duidelijk
ik heb gehoord dat het kan bij windows 7 maar of dat werkt met ene upgrade windows 8 ?

neem desnoods eers contact op met de helpdesk van windows ?
capthavoc