Hét voordeel is dat 't Open Source is.

Oftewel: er kunnen niet stiekum nare zaken in worden verwerkt. Want _iedereen_ kan de code inkijken (als je niet blind bent, natuurlijk... en meer dan dat soort redeneringen).
Ook moet er dan meer aandacht besteed worden aan kwaliteit van de code. Want ook als je prutswerk aflevert, kan iedereen dat inzien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het voordeel van een besturingssysteem als gOS is dat het systeem niet op jouw computer draait, maar dat het zich voornamelijk op Internet bevindt. Dit is hetzelfde principe als waar Google straks mee komt voor Chrome OS.

Dit zorgt ervoor dat jouw computer in theorie sneller kan opstarten, want die hoeft niet eerst allerlei toepassingen te starten. Er kan eigenlijk direct een web-client gestart worden en daar kun je dan gebruik van maken.

Daarnaast is het zo dat alles wat niet op jouw computer draait daar ook geen problemen kan opleveren. Aan de andere kant zullen de virus-makers hier ook wel weer innovatief mee worden en die zullen vast wel weer iets nieuws bedenken om hun ellende aan de man/vrouw te brengen. Dan krijg je specifieke cloud-virussen ofzoiets...