Als ik windows 8 installeer ben ik dan al mijn programma's kwijt?

Ik heb Windows 8 gekocht en zelf heb ik windows 7 als ik Windows 8 installeer ben ik dan al mijn programma's van Windows 7 kwijt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En bestanden en muziek
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze vraag had je beter eerst gesteld!
Het kan wel, maar via de upgrade functie. Die upgrade functie werkt echter niet altijd even vlekkeloos, dus eerst een goede backup maken.

Het beste antwoord

Als je gewoon 8 installeert ben je alles kwijt. Als je een gedeelde schijf hebt, waarbij je alle bestanden van jezelf (je eigen werk, maar ook b.v. je postmappen) op de D: hebt staan, blijft dat wel bestaan, je zult dan na de installatie weer alles moeten koppelen, en dat betekent zoeken naar de plekken waar 8 alles verstopt heeft, want reken erop dat ze het weer helemaal anders hebben gedaan dan jij gewend bent.
Als je upgrade heb je kans dat het lukt om programma's en bestanden te behouden, maar daar kun je NOOIT zeker van zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kan de optie kiezen om up te graden met het behouden van je programma's. Let wel op, Windows 8 Upgrade Advisor kan zeggen dat bepaalde programma's niet geschikt zijn voor Windows 8.
11 jaar geleden
Als je via de installatie voor upgrade kiest zal je alles behiuden, maar sommige programmas werken niet goed omdat ze voor w7 zijn en niet w8, maar dit is minimaal want windows 8 is gebouwd op windows 7, maar maak wel eerst een backup want bij mij is het al een aantal keren gebeurt dat een upgrade mislukte door iets en dus alles kwijt was
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat licht er aan welk besturingssysteem u nu hebt.
Hebt u windows 7? Dan kunt u uw bestanden behouden.
Als u ouder dan windows 7 hebt. Dan zou dat niet kunnen.
Ook zou ik u dan aanraden Windows 8 als 2e besturingssysteem te installeren dit kan met een bootcamp of Vmware of virtualbox! Veel succes!