Is windows 8 zwaarder dan windows 7?

Ik wil mijn systeem licht en snel houden.
Is het dan verstandig om vanuit mijn huidige Windows 7 situatie te updaten naar Windows 8?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Nee, Windows 8 is zeker niet zwaarder dan Windows 7.
Wat betreft de performance is Windows 8 er wel wat op voor uit gegaan. Zie link: http://www.techspot.com/review/561-windows8-vs-windows7/page2.html (klik op Next Page om nog meer uitslagen te zien).

Maar op de vraag of het verstandig is om te upgraden?!:
Dat ligt aan jezelf; Windows 8 heeft een andere GUI (Graphical User Interface) dan Windows 7, wat zeker wennen zal zijn. Wat je er voor terug krijgt is de performance, dus weeg het tegen elkaar af en ben je klaar voor de veranderingen in Windows 8, dan upgrade je je pc.

Maar wil je zekerheid dat het wel een goed OS is, wacht er dan een tijdje mee, en bekijk over een poosje (een half jaar ofzo) de opmerkingen van andere Windows 8 gebruikers. Deze zullen vast melden of het fijn werkt of niet en of er bugs/fouten in zitten.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

micro$oft geeft aan dat voor windows 8 geen nieuwere of snellere hardware nodig is.
Dat is ongetwijfeld waar - tot servicepack 1 uitkomt.
De ervaring leert dat windows+updates behoorlijk zwaarlijvig worden.

Advies: kijk eerst eens in een winkel of bij een kennis of je windows 8 wel wilt hebben: de user interface is nieuw, en de helft van de applicaties is nog oud waardoor alles als los zand aan elkaar hangt.
Bij je volgende PC heb je geen keuze (tenzij je op linux, chrome-os of android wilt overstappen) en zal alles beter op elkaar afgestemd zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Windows 8 is eigenlijk alleen geschikt voor touchscreens en/of tablets , ik zou het maar beter bij windows 7 houden

Toegevoegd na 1 dag:
Het AD van zaterdag 27 oktober geeft daar een antwoord op,wat de nadelen zijn voor de PC
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Windows 8 heeft dezelfde Systeem eisen als windows 7. maar let wel op windows 8 is heel erg wennen als je 7 gewend bent.