mijn pc valt van zelf uit ?

mijn computer met windows vista valt vanzelf uit. ik heb hem al schoongemaakt en heb er al een nieuwe voeding ingestopt maar dat was het niet. maar het gekke is als ik gewoon een film download of hem een uur lang gebruik blijft die gewoon aan. maar als ik bijvoorbeeld ga eten en een uur anderhalf uur niet gebruik. en ik kom dan weer boven dan is die uitgevallen.

kan iemand mij helpen heb geen idee waar het aan kan liggen. iets kapot of een instelling verkeerd ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

is het niet gewoon de slaapstand of sluimerstand ?
kijk eens onder energiebeheer ?
wat gebeurd er als je de toetsenbord gebruikt of de muis heen en weer beweegt ?
kon je dan ook meteen op het login scherm terecht ?
capthavoc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee als ik dan op het toetsenbord klik of met de muis beweeg gaat die niet meer aan moet hem echt weer aan doen met de knop. maar toch bedankt
capthavoc
11 jaar geleden
ok dat was even mijn eerste idee
krijg je wel de de windows is niet goed afgesloten melding ?
of start hij op alsof er niets gebeurd is
in het eerste geval betekend dat idd dat de stroom uitvalt
in het tweede geval sluit je pc netjes af ? en daar is vast een simpelere oorzaak voor misschien harde schijf die stroomloos wordt ??
ook niets vreemd onder energie beheer ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zou mijn eerste idee ook zijn. +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als ik mijn pc dan weer opstart start die niet gewoon op dan krijg ik er eerst voor of ik windows in veilige modus wil opstarten en gewoon normaal
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dus ik krijg idd een windows is niet goed afgesloten melding
capthavoc
11 jaar geleden
ok dan mag je dus idd zeggen dat de stroom uitvalt
het enige waarom ik niet meteen aan de temperatuur denk is omdat je over films sprak en gewoon gebruik was geen probleem maar de volgende stap is toch de de temp
kijk eens in je bios of daar een temp monitor is ?
hoeveel graden geeft die aan
en kijk eens of die te strak staat ? of dat je een temp programmaatje hebt die te strak staat ?
ik weet niet of je een intel of een AMD hebt
maar een intel is over het algemeen lager in temp dan een AMD bij normaal gebruik.
AMD kunnen erg warm worden Zoek eventueel even in je handleiding of op internet op welke temp je pc standaard hoort te lopen
(let dan op de spec van je moederbord niet zozeer merk pc)
vaak zetten ze in bios de temp monitor gewoon heel strak en dat kan gerust een slag-je minder voel ook even aan de ventilator van je cpu zit misschien het koelblok te los ?? tja als dat het niet is ?
misschien moet je dan even kijken of je contact snoeren
naar het moederbord goed zijn aangedrukt heb je bijvoorbeeld een losse video kaart met een aparte voeding aansluiting en is die niet aangesloten o.i.d ? hoeveel watt heeft je voeding ??
als je een losse videokaart hebt met een aparte voeding aansluiting kan het zijn dat je niet genoeg power hebt ? een 350 watt voeding is al snel te weinig
zeker als je er ook nog eens veel usb apparaten aan hebt hangen ?
een 450 of 500 watt voeding is goed genoeg kijk eventueel in energie beheer
of je usb poorten continue spanning krijgen of dat deze
zich vanzelf uitschakelen als de apparaten niet worden gebruik ? voorlopig genoeg te onderzoeken dacht ik succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oke bedankt zal er is na kijken
Controleer eens de temperaturen van je pc. Als site te hoog zijn moet je eens kijken of de koeling het goed doet. je kan ook proberen de koelpasta te vervangen.

Toegevoegd na 18 uur:
Het kan ook een koelingprobleem zijn. Om te kijken war de temperaturen zijn kan je speccy downloaden op "http://www.piriform.com/speccy".
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
m'n ventilatoren draaien wel gewoon heb de kast open gemaakt en de pc aangedaan toen draaide ze wel allemaal maar hoe kan ik de temperaturen bekijken ?