Dat pijltje op je scherm heet: cursor. Pijltjes op je toetsenbord heten: omhoog, omlaag, links, rechts, tab (voor inspringen), enter en/of return (beide voor regeleinde), backspace (vorige letter wissen). De dubbele pijl zit op de shift, voor hoofleters. Tenslotte is de ^ (zie boven de 6) is geen pijltje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Je bedoelt de cursor, neem ik aan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bedoelt dat pijltje dat meebeweegt met je muis?
Dat noemen we een 'cursor'. Heeft denk ik niets met vloeken
te maken, maar dat weet ik niet zeker :)
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
;-) +1
Cursor of op z'n hollands aanwijzer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Muispijltje.
Of gewoon 'muis'.
In ‘t engels: mouse pointer, of mouse.

'Cursor' is meer ‘t knipperende blokje in de command-prompt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cursor Allebei.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de praktijk zegt bijna niemand 'cursor' tegen een muispijltje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In mijn praktijk doet iedereen die ik ken dat anders juist wél. Misschien een regionaal verschil?
Dat pijltje wordt gewoon: muisaanwijzer genoemd.

En een cursor is dat knipperende streepje in tekstverwerkingsprogramma`s als bijvoorbeeld:`Word`.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Muispijltje
Pointer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel misverstanden in de antwoorden.
Het pijltje wat je b.v. op je bureablad ziet heet MUISAANWIJZER.
Het knipperende verticale streepje wat je b.v. in een tekstdocument ziet heet CURSOR.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat dacht ik ook, maar blijkbaar is het toch anders: http://nl.wikipedia.org/wiki/Cursor
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies, een cursor wijst aan waar je bent en kan allerlei vormen hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wikipedea heeft ook niet de absolute waarheid in pacht, daar iedereen die te goeder trouw is een artikel kan bewerken.
Volgens Wikipedea zijn cursor en muisaanwijzer synoniemen.
Bij sommige besturingssystemen verdwijnt de muisaanwijzer (het pijltje) als in een tekstveld iets wordt ingetypt.
Maar waarin verandert het pijltje dan? De zandloper wordt benoemd, het handje wordt benoemd, maar het verticale streepje (cursor??) heeft geen naam. Erg verwarrend dus. Zullen we het streepje dan toch maar cursor noemen?