ik heb een acer laptop (ik weet niet wat voor een uit mijn hoofd) en als ik wil inloggen op mijn acount kan dat niet wie weet hoe dat komt?

als ik mijn wachtwoord heb ingevoerd hoor ik normaal na een paar seconde mijn bureaublad te zien maar inplaats daarvan verschijnt er de tekst "de urser profile server verhinderd het aanmelden. acout kan niet worden geladen" (dit is de ongevere tekst ik weet de precieze niet uit mijn hoofd.) ik kan niet inloggen en herstel opstart werkt ook niet. wie weet wat ik moet doen om weer gewoon op mijn laptop te kunnen werken zonder dat alle bestanden verwijderd worden ofzo.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (3)

Met deze uitleg zou het moeten lukken: http://support.microsoft.com/kb/947215/nl

Als dat desondanks niet lukt en ook systeemherstel vanuit veilige modus biedt geen soelaas: gebruik dan een ubuntu-cd om je computer in livemodus op te starten en kopieer je bestanden naar een veilige plek. Zoek ook alle drivers bijeen die je nodig hebt voor je computer en installeer windows gewoon opnieuw. Het klinkt drastisch, maar (als bovenstaande link je niet op weg helpt) is eeuwen zoeken naar een oplossing voor het probleem ook niet de bedoeling.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
(Ik ga er even vanuit dat je Windows gebruikt.)

Normaal gesproken is er alleen sprake van een user profile server als er sprake is van een (bedrijfs)netwerk. Het kan een bedrijfspolicy zijn dat je niet op de laptop _kan_ inloggen als de laptop niet is aangesloten op het netwerk. Dan valt er weinig aan te doen (anders dan naar de afdeling systeembeheer te stappen met de foutmelding of naar de bedrijfsleiding als zij je niet verder kunnen of willen helpen).
Soms kan je nog kiezen _waarop_ je wilt inloggen: op de laptop zelf of op een (bedrijfs)netwerk. (Dus dan heb je naast het inlognaamvakje en inlogwachtwoordvakje ook nog een inloglocatievakje.)

Betreft het een thuis-laptop - die ook nooit in een bedrijfsnetwerk heeft gehangen - dan zal je moeten trachten in te loggen met een andere username zoals administrator. Standaard is het wachtwoord vaak leeg bij administrator (absurd - ik weet het) bij thuis-PC's.
Het kan zijn dat je in veilige modus moet starten (F8 indrukken voordat Windows start) voordat je kan inloggen met het administrator-account.
Zie ook: http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/enable-the-hidden-administrator-account-on-windows-vista/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo te horen is je cached wachtwoord verlopen. Normaliter meldde de laptop zich aan bij het domein van een netwerk. Als het domein niet benadert kan worden, dan heb je normaal gesproken nog ca. 90 dagen om met het huidige wachtwoord en gebruikersnaam in te loggen.

Nu deze verlopen is, gaat het niet meer. Je zal de computer weer aan het netwerk moeten hangen waar deze voorheen aan hing (veelal bedrijfsnetwerk). Anders kom je er niet meer in.

Je kan welliswaar een wachtwoord wijzigen (zoals de andere antwoorden) maar dit is enkel van eventuele lokale accounts. En daarmee heb je je bestanden niet terug, want die staan onder het 'bedrijfs account'.