Hoe kan ik het beste JPG bestanden terugvinden die op de desktop stonden, nadat ik de harddisc geformatteerd heb ?

Daarna heb ik een andere windows geinstalleerd,
namelijk 7 ipv XP
Is er nog een mogelijkheid de fotos terug te krijgen ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (5)

Ik mag hopen voor jou dat je back ups van je bestanden hebt gemaakt (op een extern geheugen) die je wilde bewaren. Op dat externe geheugen zul je dan je JPG bestanden terug kunnen vinden. Na het formateren van je harddisk zijn je gegevens verloren gegaan. Hierop zal je ze dan ook niet meer terug vinden. M.v.g. TegenXinnig
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als hij een "quick format" heeft gedaan, klopt dit niet helemaal. Bestanden zou je dan nog terug kunnen vinden met speciale software of mensen die gespecialiseerd zijn in data recovery. Maar als hij een normale format heeft gedaan dan klopt je antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@mcjambi: Dank voor je reactie. Toch zou ik bij een dergelijke actie m'n data even veilig stellen. Kleine moeite en geen teleurstelling achteraf. Maar dit is nu achterafgepraat.
Je zou het kunnen proberen met specifieke recover software, je moet dan wel de disk als 2e disk gebruiken in een andere pc om niet nog meer data te verliezen door overschrijven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit zelf oplossen is perfekt mogelijk.
Links naar een free utility :
http://en.wikipedia.org/wiki/TestDisk
en
http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk
en
http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Livecd
Indien je niet echt goed bekend bent met de problematiek, is het misschien aangewezen de wiki door te nemen ; een goed startpunt hierbij is : http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Step_By_Step.
Het ziet er niet echt mooi uit, maar het werkt wel.

Toegevoegd na 9 minuten:
Je kan behoorlijk wat tutorials ivm TestDisk vinden op youtube.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zou zowiezo nog ergens in je systeem moeten staan.. Verwijderde bestanden kun je terughalen met Handy Recovery.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben bang dat je met de genoemde software (misschien m.u.v. het genoemde testdisk) niet veel zult kunnen, Windows 7 en je geïnstalleerde programma's hebben lustig alles op je schijf overschreven, en eenmaal overschreven, staat er niet meer genoeg rest-informatie op om je foto's terug te halen.
Ik raad ook altijd iedereen aan om minstens één extra partitie te maken naast C: en alles wat men zelf creëert plus alles wat via je mail o.i.d. binnenkomt daarop te zetten. Moet je dan eens formatteren of opnieuw installeren, blijven je gegevens bewaard.