Hoe komt het dat een computer inactief raakt als het een paar dagen achter elkaar aanstaat?

inactief = niet meer op internet

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Omdat de computer op slaapstand springt. In deze stand bespaart de PC energie, en voor deze reden is de netwerkverbinding ook uitgeschakeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat kan een hardwareprobleem zijn van de internetconnectie (modem). Test welk onderdeel bij uit/in schakelen de problemen verhelpt en neem dan kontakt op met de leverancier. Een continu draaiende pc moet geen probleem met internetverbing hebben, ook niet als die in/uit screen- of powersave mode gaat. Of misschien heeft de netwerkkaart (als die toegepast wordt) een probleem, en dat is lastiger te detecteren want die kun je niet makkelijk aan/uit zetten. Wat wel kan is de netwerkkaart disabelen en enabelen zodat die gereset wordt. Als je dat binnen die paar dagen herhaalt en de internetverbinding blijft goed dan zou dat de zwakke schakel kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga naar het configuratiescherm open energie beheer en schakel de slaapstand uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat Niet-actieve pictogrammen in het systeemvak worden na verloop van tijd verborgen. Gevolg hiervan is dat de lijst Meldingen aanpassen steeds voller raakt. Via het register kunt u de lijst opschonen.

Via het register kunt u de lijst opschonen.
Open het Windows-register (Start, Uitvoeren, en typ Regedit) en navigeer naar de sleutel HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion
\Explorer\TrayNotify. Klik met rechts op de waarden IconStreams en PastIconsStreams en kies Verwijderen. Als u de lijst met meldingen vervolgens opvraagt (door met rechts te klikken op een leeg gedeelte van het systeemvak, te kiezen voor Eigenschappen en te klikken op de knop Aanpassen), is het overzicht opgeschoond. (DG)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
simpelweg bij de netwerkadpter configuratie.
energiebeheer tab
dan vink je uit "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen.

start---->configuratiescherm--->netwerk en internet--->
netwerkcentrum--->netwerkadapter instellingen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als een computer spontaan stopt kan hij te warm geworden zijn. De koeler is dan niet krachtig genoeg.