draait een mini laptop beter met windows xp of met windows 7 starter?

heb er nu windows 7 starter op staan maar me mini laptop is heel sloom hij heeft 1gb ram en volgens mij is dat veel te weinig om windows 7 soepel te laten lopen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

Feitelijk gezien is het mogelijk om windows 7 op een mini laptop te hebben staan: 1 GB ram is namelijk net genoeg.
Maar ik heb zelf een mini laptop en mij werd destijds door deskundigen van het pc bedrijf afgeraden te updaten, omdat "Feitelijk net genoeg" vaak eigenlijk niet genoeg is.

Meer werkgeheugen in een mini laptop stoppen gaat vaak ook niet vanwege ruimte gebrek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op mn werk heb ik laats ook zo'n ding gehad waar windows 7 starter opstond. ik heb er toen windows 7 professional op gezet en toen was hij wel sneller.

Of probeer eens wat programma's te verwijderen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je geen mogelijk ziet er meer geheugen in te zetten meerdere overbodige programma er af te halen
Een flinke defeagmentatie etc dan zou xp wel een optie zijn
capthavoc
11 jaar geleden
Het ligt er ook aan hoe oud je laptop is. Als hij van een aantal jaar geleden is en je er zelf windows 7 op gezet hebt kan het zijn dat dat besturingssysteem net iets te heftig voor je laptop is waardoor hij dus slomer wordt. Als windows 7 er al op zat toen je hem kocht zal het waarschijnlijk aan iets anders liggen. De laptops en pc's van nu zijn uitgebreider en 'beter' dan oudere laptops en pc's, en zijn gebouwd op het besturingssysteem windows 7.

Je kan zoals gezegd defragmentatie proberen, grote programma's (zoals spelletjes, die zijn niet echt geschikt voor minilaptops) verwijderen, en niet teveel programma's tegelijk te openen. dus niet je virusscanner laten lopen, internetten, iets downloaden/installeren en ondertussen een computerspel spelen. Ik noem maar wat. Als dat niet helpt kun je ook een groot deel van je documenten als foto's op een usb of losse harde schijf overzetten. Je hebt vaak niet eens in de gaten hoe groot die map wordt.