Hoe maak ik een gratis domein in Windows home server 2011?

Kun je dit domein dan ook als dns adres op je router in stellen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hey hey, waar heb je thuis een domein voor nodig als ik vragen mag? Als je een domein wil opzetten is het namelijk handig om gebruik te maken van windows server, hier kan je dan makkelijk een dns server op instellen. en het ip adres hiervan kan je dan wel invullen op andere PC's en je router als DNS server. groeten, Bart
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor het instellen van een microsoft exchange server heb ik het domein nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weet ik maar dit kost toch geld. Ik moet het gratis houden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weet ik maar ik ga hem denk ik hosten op de manier zoals al eereder werdt gezegd

Antwoorden (1)

Je kan een domeinnaam aanvragen bij microsoft zelf. Je krijgt dan een naam als: https://XXXXX.homeserver.com. In V1 van Homeserver kan je dit regelen onder settings.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok bedankt is dit gratis en heb je nog een fijne tuturial?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik neem aan dat je nog met versie1 werkt, van WHS 2011 weet ik helaas heel weinig. Waarom overstappen als de oude versie nog perfect werkt toch?
Als je inlogt op je server via de Home Server console, staat helemaal rechts boven de knop settings. Als je die aanklikt opent zich een venster. Hierin kies je "remote access". Onder het kopje Domain Name kan je via de knop configureren een domeinnaam aanmaken, Ben je bekend met We got served?
Deze website is dé vraagbaak op het gebied van WHS, Versie 1 heb ik behoorlijk in de vingers dus je mag altijd een pm doen http://forum.wegotserved.com/index.php