AlleHoe krijg ik windows 7 via Ubuntu terug?

Ik had eerst een windows 7 pc toen heb ik er als 2e besturings systeem ubuntu op gezet. Nu wou ik windows 7 veranderen in windows 8 maar er ging iets mis nu kan ik alleen nog op ubuntu die op mijn D: schijf staat. Weet iemand hoe ik vanuit Ubuntu windows 7 op de andere schijf terug krijg? Ik heb geen installatie cd of usb.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Oei dat is een lastige

Vrees dat dit via ubuntu niet zal gaan
want er speelt zoveel mee dat een simpel antwoord even niet voor handen ligt.
vrees ook dat de windows 8 je windows 7 zodanig heeft verpest dan je er niet eens mij zult kunnen booten
of maar half
je zult je windows 7 moeten herstel maar zonder dvd zit je vast.

Er zit hopelijk nog wel een herstel partitie op je pc kijk eerst eens of je herstel partitie er nog is ???

meestal kan je vanuit ubuntu nog wel alle partities vinden
is daar ene partitie bij die recovery of systeemdata
oid in die sterkking heet ?

Dan zou je in principe tijdens het opstarten een bepaalde toetsen combi in kunnen drukken om vanaf daar op te starten
en vanaf daar windows 7 weer het herstellen

hopelijk heeft de installatie van ubuntu niet die herstelpartitie weg gehaald
capthavoc
11 jaar geleden
Ik betwijfel of het probleem bij de Ubuntu installatie ligt... Waarschijnlijk heb je met Win8 je Win7 installatie verkloot.

En er staat me zoiets bij, dat Win8 niet zo van dual-boot systemen houdt, dat Microsoft zelfs beperkingen daarvoor heeft aangebracht.

Gebruik je Grub als bootloader of kies je gewoon de ene of andere disk als boot-disk in je bios? In het eerste geval kan het zijn dat Win8 niet goed in GRUB staat. Probeer grub-install als root op Ubuntu nog een keer.
In het laatste geval, is jouw systeem niet anders dan elk ander systeem waar Win7 kapot is, in dit geval door een Win8 installatie.

Hoe je dat moet herstellen hangt af van hoe de leverancier van je computer bedacht heeft dat je dat moet doen.

Als alternatief kan je bij Ubuntu blijven. Ik doe dat al jaren... en Valve richt zich ook al op dit platform, dus binnenkort kan je er ook op gamen.