Ik heb een geassembleerde pc zonder windows of wat anders. Alleen pc met alle onderdelen. Is het nu alleen een kwestie van windows installeren?

En daarna natuurlijk ook nog andere software?
Of moet je nog andere dingen aanpassen in bios?

Ben bekend met windows installeren.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

In principe kan je meteen windows installeren. Je hoeft dus niets in de bios te veranderen. Alleen al je de HDD instelling wil veranderen, is het noodzakelijk om dit als eerst te doen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zorg dat het medium waarvan je windows wilt installeren daadwerkelijk wordt gebruikt als boot-medium. Meestal is dit standaard het geval.

Mocht je partities willen aanmaken op je harde schij(f/ven) dan doe je er verstandig aan dit eerst te doen.

Ik raad overigens (geheel terzijde) het gebruik van Windows af. Ik zou je adviseren een fijne Linuxdistributie te installeren en dan Windows eventueel als tweede boot als je heel erg veel van gamen houdt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat er mensen blijven die hun mooie nieuwe pc willen versmeren met Windows, dat geloof je toch niet...;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, snap je niets van. 1 GB werkgeheugen opgeven aan schimmige services die ervoor zorgen dat je zelf niet meer kan bepalen wat je PC wel en niet doet.
Alle hardware, dan bent u ook in het bezit van de benodigde drivers.
Dan bent u er in principe klaar voor.
U kunt nu uw windows cd/dvd plaatsen en is het simpelweg het menu volgen met de daarbij behorende keuzes.
Eventueel moet u nog even de cd/dvd station als first boot zetten in het bios.
Als u klaar bent met de kale windows dan moet u nadien nog even in het apparaatbeheer kijken welke hardware niet of gedeeltelijk herkent worden, dit kunt u corrigeren aan de hand van de drivers die u bij uw hardware gekregen heeft.
De meest recente hardware word wel herkent door windows, tenminste de 7 serie.
Doch sommige hardware hebben additionele software pakketten welke de hardware volledig laat benutten, windows voorziet hier niet in en zal u de schijven van de desbetreffende hardware moeten gebruiken.

Vergeet niet de boel nadien up te daten en een virusscanner te plaatsen.

Mischien een onnodige tip, SP1 van 7 is ook los te downloaden.
Mischien handig als u deze alvast bij de hand heeft.
Scheelt een hoop download en installatie tijd.

Succes met het installeren ;)