Zou er ooit een Windows besturingssysteem in personenauto's komen ?

ik hoop het niet....
"uw remmen zijn defect, wilt u toch stoppen?"

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Of het een Windows besturingssysteem gaat worden betwijfel ik maar er zal vast wel een besturingssysteem worden uitgevonden. De 2de vraag zal dan niet gesteld worden omdat de technolgie dan zover is dat de auto vanzelf wel stopt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Het is mogelijk dat bij "de auto's van de toekomst", dus die elektro karretjes, de besturing software van apple, dell of microsoft gaat komen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er komt wellicht een besturingssysteem van Microsoft in auto's. Of dat Windows gaat heten weet ik niet. Maar whatever: "May God bless our souls"...

(ben wel Microsoft fan, maar dat terzijde)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn auto rijdt 1 op 14 updates
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is niet te hopen, pinautomaten draaien er ook op, maar dat gaat ook niet altijd goed.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zodra je leven ervan afhangt, zijn computers niet aan te raden. En als het toch moet, heb je er een aantal nodig die elkaar controleren.
AWM
15 jaar geleden
Om antwoord te geven op je vraag.. Ik vermoed van niet, en anders heel zelden. Voor Windows heb je namelijk een licentie nodig.

Als je hetzelfde kan bereiken met het gratis niet tot nooit vastlopende linux, dan is de keuze snel gemaakt vermoed ik.

Als Windows een of andere baanbrekende service gaat leveren dat niemand anders levert, dan heb je daar toch kans op.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De meeste automerken hebben auto's die al voor een groot gedeelte computergestuurd zijn. Of dat dit Microsoft is vind ik op zich niet zo boeiend...

Het is op zich heel gemakkelijk te controleren of dat je auto (gedeeltelijk) computergestuurd is. Trek de motorkap open en kijk of dat er van die zgn. plugjes zitten waar je een laptop op kan inpluggen. Meestal zitten die tegen de tweede dwarsbalk aan, waar de kreukelzone eindigd...

Wat de meeste mensen ook niet weten is dat de meeste auto's die tussen 1997 en 2000 (en later) gebouwd zijn een zgn. blackbox hebben. Hier kan de mens opzich helemaal niets mee. Het word alleen vervelend, wanneer de politie, of een verzekerings-maatschappij het tegen je gaat gebruiken. Ze kunnen bij schuldvraag je auto uitlezen om te bepalen hoe hard je precies hebt gereden, en waar...

Het is op zich heel simpel. Wanneer je auto 'ESP' of iets dergelijks als standaard heeft dan mag je er zonder aarzeling van uitgaan dat er een (gedeeltelijk) computercircuit in ligt...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn navigatie draait op al Windows CE, maar daar zie je tijdens het gebruik nooit wat van.

Een besturingssyteem voor een auto of ander voertuig wordt 100% hiervoor ontworpen. Deze funtionaliteit zit in niet Windows en voordat dit in Windows zit, kun je zelf beter wat maken, zodat je niet afhankelijk bent van licenties en (on)mogelijkheden van Windows of een andere aanbieder.

Aan de andere kant, de automobielindustrie probeert steeds meer met vaste modulen te werken, dus waarom niet het besturingssysteem? Maar of dat MS-Windows wordt...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zit al veel electronica in auto's, maar een besturingssysteem zoals windows zul je nooit in auto's terugvinden. Een auto hoeft namelijk niet met alle mogelijke hardware-combinaties overweg te kunnen en dan ook nog eens alle mogelijke software te kunnen draaien. De software in auto's die bepaalde systemen aanstuurt hoeft maar 1 dingetje te doen. dus of te controleren of er geen wielsip optreedt, of de optimale brandstofsamenstelling berekenen.

De Nasa gebruikt bijvoorbeeld al lange tijd 386 computers vanwege de bewezen techniek. ze zouden gemakkelijk de capaciteit kunnen verduizendvoudigen, maar de risico's die dat met zich meebrengt wegen niet op tegen de oudere computers. en dan na te gaan dat elke kilo die de ruimte ingesschoten wordt ongeveer 30.000 dollar kost!