Windows 7 Starter alleen op USB?

Ik heb momenteel windows xp op mijn computer maar ik wil over naar Windows 7 starter. Alleen dit wil ik eerst ff gewoon checken op mijn USB zonder dat mijn huidige windows xp er daar moet onder lijden.

Dus ik wil dat je via je boot kan instellen dat windows 7 alleen via usb kan opgestart worden, zodat er niks met de harde schijf gebeurd (want ik wil het eerst even checken)

USB = 4GB

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Je bedoelt live cd/usb, ofwel windows vanaf een usb te laten opstarten zonder deze te hoeven installeren om zo een beeld te krijgen van windows.
Ja dat kan.
Zie onderstaande link;
http://computertotaal.nl/software/25482-draai-uw-ubuntu-en-windows-7-vanaf-usb-op-elke-pc.html
en
http://mintywhite.com/windows-7/7customization/create-windows-7-live-cd/

Tijdens het opstarten gebeurt er verder niets met jou harde schijf, alles wordt in jou interne ( ram ) geheugen geladen.
Dus hoemeer ram des te beter, is jouw geheugen te krap bemeten dan zal zeker de performance hieronder te lijden komen.
Let wel, additionele software installeren is er in dit geval dan niet bij, daarnaast is het geen 100% garantie dat het werkt, als je laptop drivers nodig heeft en windows ondersteund deze niet dan ga je al de bietenbrug op en zal je windows niet of slechts ten dele gaan werken.
Al met al is er verder niets mis mee met een live edition,
doch doet u windows 7 hier in wel tekort.

Een liveeditie van een besturingsysteem is nimmer zo snel als dat deze gewoon geinstalleert is.

Je zou er ook bijvoorbeeld voor kiezen om windows 7 erbij naast te installeren, dus voor een dualboot systeem.
Dan heb je het beste van twee werelden.
Hoe dat in zijn werk gaat kan je wederom in de onderstaande link lezen;
http://www.personalcomputercare.nl/computervragen/software/dual-boot-xp-vista-windows7.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik ga er hier van uit dat je een bootable W7 'live cd' op een USB hebt staan of anders weet hoe je dat moet maken.
Hierna is het niet zo ingewikkeld.
Start je PC op en druk F8, F10 of F12 (moet je uitproberen, verschilt per computer) tot er een 'boot options' lijstje verschijnt. Hier kan je kiezen welk device er gebruikt moet worden voor het opstarten. Meestal staat hier een of meerdere harde schijven, je cd-rom en andere devices zoals je USB.