Is het mogelijk om windows 8 op elke tablet te installeren?

Ik heb een Samsung Galaxy Tab 2 10.1 Is het mogelijk om Windows 8 hierop te installeren als deze uit is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K

Antwoorden (4)

Nee: op een Galaxy tab is Android het besturingssysteem. Dit is zo "ingebakken" in de hardware dat deze niet uitwisselbaar is.
Een beetje kromme vergelijking maar zie het als een auto die op diesel of op benzine rijdt. je hebt een benzine auto; die rijd niet op diesel.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja sorry hoor maar inderdaad vind ik dit een beetje rare vergelijking.
Nee De Samsung Galaxy Tab 2 10.1 heeft een ARM Processor. Wat dus betekent dat Windows 8 hier op niet kan worden geïnstalleerd. Op sommige tablets kan je inderdaad Windows 8 installeren maar niet op deze. De tablet moet een x86 processor hebben en die ziet helaas niet in de Samsung Galaxy Tab 2 10.1.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gvrox
11 jaar geleden
http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_RT is de Windows 8 variant voor ARM
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja klopt helemaal Gvrox maar deze tablet kan geen Windows 8 aan.
Nee, de architectuur van deze tablet is compleet anders.
Hardware wordt anders aangestuurd en zou niet overweg kunnen met de bijgeleverde drivers van windows.
Dan zou je dus separaat nog de eventuele missende drivers moeten opzoeken en handmatig moeten installeren.

Dat wil niet uitsluiten dat er mischien in de toekomst gemodificeerde roms uitkomen die het één en ander wel mogelijk maken, maar met de reguliere 8 zou dit niet gaan lukken.

Als kantekening, heb een oud 7" tabletje origine android 2.2
Maar draait ook op (angstrom) linux en op windows Ce 6.0
Vandaar dat ik er bij vermeld dat dergelijke zaken voor in de toekomst niet uit te sluiten zijn.
Maar zal niet conform de geldende licentie gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
windows 8 RT zou moeten kunnen draaien op ARM processors, maar of MS drivers levert voor apparaten die nu op Android draaien? Denk het niet.
Waarom zou je Win8 willen hebben trouwens, lijkt me het grootste bocht, met die stomme tegeltjes.