hoe installeer je linuxmint naast windows?

Hallo

Ik ben even bezig met linuxmint een vrij nieuw (althans voor mij) bestuuringssysteem..

maar ik vroeg mij af of het mogelijk is om deze linux net zoals ubuntu naast windows te installeren... ik heb namelijk alleen maar een recovery cd voor mijn windows en die wil dus echt niet kwijt raken! ik heb al eens eerder ervaring gehad met ubunutu dat ik hem geinstalleerd had en ik windows helemaal niet meer terug kreeg. Dit wil ik niet nog een keer meemaken want ik heb er heel veel moeten doen om dit weer goed te krijgen.

ik heb linuxmint als een programma via windows geinstalleerd net zoals bij ubuntu (wubi) is dit mogelijk
alleen ubuntu helpt je door de installatie heen zodat er geen gekke dingen gebeuren. Bij linuxmint is het allemaal even wat moeilijker. wie kan mij wat aanraden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Linux Mint naast Windows.

Handleiding voor installeren: zo installeert u Mint makkelijk naast Windows

Windows hoeft niet weg, als u Mint installeert! Het is handig om uw computer tweevoudig opstartbaar te maken (dual boot). Zo kunt u na het aanzetten van uw computer, in een opstartmenu kiezen wat u wil starten: Mint of Windows. Zeker als u net met Linux begint, is dit beslist het beste.