wat komt er bij een laptop kijken?

ik zit al een tijdje te denken om een laptop aan te schaffen voor mijn aantekeningen voor school,
maar ik ben al mijn hele leven trouw een pc-gebruiker.
als ik een laptop haal, wat komt er dan bij kijken, moet ik extra dingen aan gaan schaffen, of is alles in de doos als ik hem koop, denk hierbij aan oplader, batterij, screenprotector?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Standaard bij elke laptop zit de oplader erbij. Die heb je immers nodig om op te laden. Screenprotector zit er soms bij in de vorm van een linnen viltje. Maar een echte screen protector ( sticker) niet. Een laptop heeft het gemak van een pad om met je vinger de muis optie te besturen. Maar ik vind een extern ( klein) laptop muisje toch wel handig. ( die zijn er ook draadloos) Afhankelijk van het type en de aanbieding kan het soms dat er extra's bij zitten ( ik heb er bijv een muis en een rugzak bij gehad. Maar dan was mijn laptop wel 1500,- een echte gaming laptop...
Wat er voor de rest bij zit is vaak ( op de laptop geinstalleerde versie van windows en de nodige driver software om hem aan te sturen...

Je kan soms zelfs onderhandelen dat je er bijv een muisje bij wil. ( de economie gaat zo slecht dat veel winkeliers dat er dan soms wel bijdoen, voordat je naar de concurent gaat) Het blijft een spelletje; onderhandelen ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

- Muis en een toetsenbord als je graag een 'pc besturing' wilt ipv laptopbesturing met zo'n touchpad en verzonken toetsenbord.
- Laptophoes als je hem vaak gaat vervoeren, zo komt er geen stof of vuil in het toetsenbord
- Boxjes! Mijn ervaring is dat geluid uit een laptop niet al te best is. Als je je laptop niet voor films of muziek wilt gebruiken is dit overbodig

Batterij zit in de laptop bij het moederbord al vast. Oplader krijg je standaard in de doos. Screenprotector niet, maar ik persoonlijk vind dat ook juist irritant. Vind het vervelend als zo'n plastic schildje het licht vangt en weerkaatst...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alle antwoorden van hierboven zijn goed, dus dat ga ik niet opnieuw schrijven.

Waar je ook nog op kunt letten als je dat belangrijk vind. Is het beeldscherm zelf. Tegenwoordig heb je beeldschermen die heel erg glanzend zijn van zichzelf, ziet er vet uit, maar in de praktijk is het waardeloos. Het reflecteert alles en dat is gewoon k*t.

Een tas zit er vaak niet bij, maar dat hangt af van de winkel.
11 jaar geleden
als je al jaren met een pc omgaat dan zal je echt geen probleem hebben met een laptop
als het gewoon windows is zoals je gewend bent
misschien is een touchpad even lastig wennen
maar dat zal snel wennen hoor
maak je geen zorgen
een goeie windows 7 laptop intel core i5
en je kunt met gemak je schoolwerk aan.
capthavoc
11 jaar geleden
Veel geks komt er niet bij kijken. Alleen als je een ext. muis wilt moet je die kopen en dan evt. een tas.. En je kan hem laten verzekeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb laatst ook een nieuwe laptop gehaald. Persoonlijk concludeerde ik dat een grafische kaart veel invloed heeft op de uiteindelijke prijs van de laptop: hoe beter de grafische kaart, des te duurder het ding. Ik wil alleen graag vermelden dat een grafische kaart soms nodig is om bijv. spellen te kunnen spelen. Accesoires die ik kan aanraden zijn: laptoptas met ondersteuning op je schouder, beeldscherm bescherming in de vorm van een stuk zacht plastic en een extra muis. De muis op een laptop is vaak niet helemaal makkelijk te besturen.