mijn drive is stuk, kan geen dvd/cd meer afdraaien, is deze makkelijk te vervangen, ik heb een toshiba satellite L30-106ik kan niks vinden hier over ?

hij begint te tikken als er een cd/dvd er in zit

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (3)

vervangen is makkelijker als je denkt, maar ik den dat de laser gewoon vuil is, een stofje op de lens en t werkt niet meer.
Hieronder zie je een vergelijkbaar type waarvan de dvd makkelijk te verwijderen is
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eerst eens proberen met een CD - lens cleaner.
Dit zou eens veel kosten kunnen besparen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een cd/dvd speler van een laptop is heel eenvoudig te verwisselen.

aan de achterzijde van de dvd speler zit een schroef om deze te borgen, die kun je vanaf de onderzijde van de laptop bereiken.

zit eerst je lade even open, dan kun je de complete dvd speler er makkelijker uit schuiven / trekken (moet redelijk soepel gaan).

als deze er uit is kan het zijn dat je een paar dingen over moet zetten, dit is allemaal rechttoe recht aan en eenvoudig.

een nieuwe kun je net zo goed 2e hands halen, dat scheelt een klap. (55 tegen 15 euro, ik heb eventueel wel een adres voor je, heb er zelf ook nog een paar).

soms moet het toetsenbord er ook af, maar dat is vooral bij oudere modellen zo.