Welke processor moet ik kiezen?

Ik ga hem gebruiken om op te gamen dus het moet wel een snelle zijn..
Ik zat zelf te denken aan een intel-core i5 of i7.
Maar ik zie ook van die AMD processors staan dus welke kan ik beter gebruiken?
Of heeft u nog een eigen keuze?

Alvast Bedankt Mike.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Een i7 is weggegooid* geld op dit moment voor gaming. Als je Intel neemt neem dan een i5 of zelfs een i3 volstaat voor de meeste games, voor AMD zou ik iig zorgen dat je een AM3+ moederbord koopt en daarna zou je gewoon een AM3 CPU zoals de Phenom II X4 940 kunnen kopen. Je kan dan later altijd nog upgraden naar AM3+ CPU, echter is de laatste serie CPU's van AMD nogal aan teleurstellende kant. Een i5 zou dus de meest logische keuze zijn.

*zie link

Toegevoegd na 6 minuten:
Past the Point of Reason:

CPUs priced over $220 offer rapidly diminishing returns when it comes to game performance. As such, we have a hard time recommending anything more expensive than the Core i5-2500K, especially since this multiplier-unlocked processor can be overclocked to great effect if more performance is desired. Even at stock clocks, it meets or beats the $1000 Core i7-990X Extreme Edition when it comes to gaming.

Oftewel alles duurder een i5-2500K is onzin. De i5-2500K (let op die K) is een heel leuk ding aangezien deze vrij te overklokken is. Mocht je na een jaar of twee dus het idee hebben dat je tekort komt aan CPU kracht is een simpele overklok voldoende om er wat extra kracht uit te persen. De i5 3750K is de nieuwe Ivy-Bridge variant.

Toegevoegd na 7 minuten:
Alles slaat natuurlijk op gaming, wil je bijv. video gaan renderen dan is een i7 wel weer interessant.

Toegevoegd na 34 minuten:
CPU 1 x Intel® Core™ i5-3570K € 219,90*
GPU 1 x SAPPHIRE HD 6950 OC (11188-22-20G) € 189,90*
RAM 1 x Corsair 8 GB DDR3-1600 Kit € 56,90*
SSD 1 x Crucial CT128M4SSD1 € 112,90*

MoBo 1 x ASRock H77M € 73,90*

CPUKoeler 1 x Scythe Mugen 2 Rev.B SCMG-2100 € 36,99*
Voeding 1 x OCZ ModXStream Pro 700W € 78,90*
Kast 1 x Cooler Master CM 690 II Advanced € 84,90*

DVD brander/BD-ROM 1 x LiteOn iHES112-115 € 54,90*

1 x Microsoft Windows 7 Home Premium 64-Bit NL € 79,90*

Totaal net geen 1000 euro.

Niet de goedkoopste componenten gekozen. Goed zware voeding (prettig voor uitbreiden/overklokken CPU en GPU). En een degelijke kast.