Hoe moet ik Windows 2000 op eMachines e525 installeren?

Laatst probeerde ik Windows 2000 op eMachines e525 te installeren, waar bij aankoop Windows Vista op zat. Toen ik de cd in de laptop deed, startte het installatieprogramma wel op, maar bleef hangen bij "Setup is starting Windows". Na even rondgekeken te hebben, zag ik dat het te maken zou kunnen hebben met het feit dat Windows 2000 bepaalde hardware niet herkent, waarschijnlijk de harde schijf. Op internet heb ik drivers gevonden voor Windows XP, maar niet voor Windows 2000. Betekent dit nu dat ik mijn onderneming kan vergeten, of is er toch nog een manier om Windows 2000 op een, oké, redelijk nieuwe laptop uit 2009, te krijgen?

- Kan ik bijvoorbeeld de drivers van Windows XP slipstreamen op de installatiecd?
- Moet ik een Windows besturingssysteem installeren ('k heb nu Linux) en van daaruit de installatie starten?
- Kan ik iets in BIOS wijzigen? Ik heb in ieder geval AHCI in IDE gewijzigd, dat moest bij XP ook.

Alvast hartelijk dank voor het antwoord!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
capthavoc
11 jaar geleden
vraagje waarom kies je voor win 2000 ?
want je kan dan beter voor xp professional kiezen ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh, dat is gewoon een nostalgisch iets. Zelf gebruik ik de laptop niet zo vaak en ben niet echt actief op internet, dus Windows 2000 zou volgens mij prima voldoen. Windows XP kan natuurlijk ook, maar Windows 2000 is toch wat ouder en Windows 98 en verder zijn dan weer té oud. Vandaar 2000 :-)

Het beste antwoord

Ik raad je sterk f om w2k te installeren op je Acer.
het beste alternatief is dan 2003 server. en anders win7.
de reden dat je het niet geïnstalleerd krijgt is dat je een Sata Hdd hebt, en deze niet zo met w2k kan installeren.
als je de goede raid driver kan vinden heb je geluk!

als je de w2k cd boot met op starten, staat er onderin je beeld Press F6 to install raid Scsi drivers druk dan F6. na enkele min krijg je de mogelijkheid om de extra driver te installeren