Hoe moet kan ik webcam foto's/video's maken?

Ik heb een ingebouwde webcam, alleen ik heb geen programmatje waarmee je webcam foto's/video's kan maken. Moet ik dat installeren? En waar en hoe?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ga naar de website van de fabrikant, tik daar het modelnummer van de webcam in en download de drivers. Je zal zien dat je inier
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aan het usb stekkertje zit meestal een klein kaartje met het nummer erop. Ik neem aan dat je de doos van de camera niet meer hebt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij is ingebouwd, hoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goeie:-) !
Via apparaatbeheer de webcam dubbelklikken→tabblad detail→hardware id. Deze intikken in google en je zal hem snel genoeg vinden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan ook eerst via het model van je laptop op google zoeken naar de merk naam van de webcam staat er geen naam bij de webcam zelf bij mij staat er crystal eye
Er zijn tig programma's te vinden die het beeld van je webcam kunnen opnemen. Ik heb helaas geen idee of er een bepaalde is die als beste/betere geld. Maar goed zoveel stelt het niet voor zo'n capture tool.
http://www.bing.com/search?q=webcam+capture+freeware&qs=AS&form=QBRE&pq=webcam+cap&sc=8-10&sp=5&sk=AS4

Toegevoegd na 13 minuten:
Hier (NCH) heb ik zelf wel meerdere tooltjes van dus deze zal ook wel ok zijn voor wat jij wilt.
http://www.nchsoftware.com/capture/index.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn inderdaad tig programma's voor ik heb zelf bij mijn laptop "youcam" gekregen en ben er ook erg tevreden mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer dit programma: http://mycam.nl.softonic.com/