Hoe kan je port forwarden op een dedicated server terwijl je geen router hebt?

Beste,

Ik heb sinds afgelopen donderdag een dedicated server die ik gekocht heb bij hetnzer.de.

Ik wil op deze router enkele cod4 gameserver zetten, maar toen ik ging kijken naar open porten had ik er maar 4 die open stonden en dus niet 28960, ik heb geen toegang tot de router... En ik host het op een windows 2008 server.

Ik heb ze een mail gestuurd of de porten open stonden en ze zeiden van wel...

Iemand enig idee?

Rick

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als je een dedicated server hebt, hangt deze direct aan het publieke internet met een eigen IP. Je hebt dus geen router en geen portforwarding nodig. De server-applicaties configureer je gewoon zo dat die de poorten openen die je wil hebben. Mogelijk dat de provider nog poorten filtert, maar ik zie geen reden waarom ze dat zouden doen.
gvrox
11 jaar geleden
gvrox
11 jaar geleden
Over welke firewall heb je het nu, die in Windows zit ? Dan zul je daarin regels aan moeten maken die jouw servers doorlaten. Welke 4 poorten staan er open eigenlijk ? 80/443/... ?
gvrox
11 jaar geleden
Ik zou eigenlijk verwachten dat de firewall een melding geeft dat een programma een poort probeert te openen zodra je een server programma start, en dan kun je op "Allow" oid klikken. Om het met de hand te doen, zie http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms751530.aspx
gvrox
11 jaar geleden
Heb je ook al eens andere programma's geprobeerd die een poort openzetten, bijvoorbeeld een webserver ? Je server heeft misschien al IIS, zo niet, probeer dan XAMPP (daarin zit apache).