Hoe krijg ik een enkele pictogram op mijn desktop? Lees de uitleg

wanneer ik bv een programma programmeer en een pictogram op mijn bureaublad wil dan krijg ik er automatisch altijd 2. Haal ik er 1 weg, dan verdwijnt die andere ook weer. Dit gebeurt met windows vista. Kent iemand dit probleem en weet iemand een oplossing?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

You will need to edit the registry as follows

Start - Run - Regedit
Navigate to: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders

Modify/Create the Value Name [CommonDesktop] according to the Value Data listed below.

Data Type: REG_SZ [String Value] // Value Name: CommonDesktop
Value Data: C:\Documents and Settings\All Users\Desktop

Exit Registry and Reboot

Toegevoegd na 2 minuten:
meer bronnen op aanvraag.
dit werkt gewoon met vista
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik ben geen kei met Vista, maar normaliter is het zo dat wanneer je naar Start> Alle programma's gaat, dat je daar dan bij het programma rechts kunt aanklikken en kiezen voor "Snelkoppeling maken". Zodra je dat aanklikt, komt er (in XP) onder die categorie een snelkoppeling te staan. Die kun je dan naar je bureaublad slepen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Is dan vaak dezelfde naam maar dan met een (2) erachter.