Als het goed is kan je bij het opstarten kiezen tussen 7 en 8 (parallelle installatie). Zo niet dan met installatie DVD windows 7 er op zetten, wel met behoud van gegevens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is een fout die vele mensen maken; zoals duidelijk aangegeven wordt in de voorwaarden van de Consumer Preview van Windows 8 staat er; het huidige besturingssysteem wordt verwijderd (Windows 7) en vervangen door Windows 8, er zijn geen manieren om dit achteraf terug te draaien.

Dit betekend dus dat je je harde schijf moet formatteren en Windows 7 geheel opnieuw moet installeren om weer terug te kunnen naar je vorige besturingssysteem. Er zit wel een voorwaarde aan dat je al je gegevens kwijt bent.

Als je een Windows 7 herstel schijf hebt mee gekregen samen met je pc kun je die gebruiken samen met de licentie key die zicht op jouw pc kast bevindt. Als je nog een herstel partitie hebt op je harde schijf, dan zou je die tevens ook kunnen gebruiken, hiervoor moet je er zorgen dat je je pc start vanaf jouw herstel partitie. Deze instellingen kun je wijzigen in je Bios.

Goede les voor de volgende keer, blijkt het toch maar dat die voorwaarden niet gelezen worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
controleer of je op de pc een map met de naam windows.old hebt, daarin staan namelijk al je belangrijke bestanden. Als je deze map hebt gevonden moet je deze overzetten naar een andere schijf. Dan kun je de schijf formatteren en dan Windows 7 er opnieuw opzetten. Wel moet je dan weer de meeste programma's opnieuw installeren, maar in de map windows.old staan wel je mail en andere documenten, die ben je dan niet kwijt.

Windows 8 kun je nu nog beter niet installeren op een pc die je als hoofd pc gebruikt, doe dit op een eventuele 2e pc want het systeem is nog verre van volmaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Windows 8 kun je nu nog beter niet installeren op een pc die je als hoofd pc gebruikt, doe dit op een eventuele 2e pc want het systeem is nog verre van volmaakt. Zoiets noemen ze een understatement!
Zoals het er nu uitziet is het zelfs volkomen onvolmaakt!