Waarom kan ik Windows XP niet installeren op Windows 7?

Ik wil graag weer terug naar Windows XP en ik heb momenteel Windows 7 op mijn computer staan. Ik heb de setup geopend en nu opend hij alles wel maar kan ik niet klikken op: Install Windows XP

Waarom kan dat niet, en hoe zorg ik ervoor dat het wel kan?

Toegevoegd na 28 seconden:
Screenshot:

http://gyazo.com/07553043482a23adb62398511c433bca.png?1335375427

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K
Ritsuka
12 jaar geleden
waarom wil je terug naar een oud besturingssysteem dat niet meer ondersteund word?

Antwoorden (7)

Je moet een schone installatie doen.

- Harde schijf formateren
- Daarna booten vanuit de CD

Toegevoegd na 4 minuten:
Alleen... om terug te gaan naar XP vind ik zelf geen goed idee.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kan ik mijn harde schijf formateren en dat andere? Wil graag zo snel mogelijk Windows XP erop hebben , heb het dringend nodig voor morgen!
Powergen
12 jaar geleden
Hoe bedoel je andere? In ieder geval dan de partitie waar W7 opstaat formateren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is de C schijf alleen kan hij dat niet doen zegt mijn computer. Deze melding krijg ik: http://gyazo.com/02dc47b7fcd139bc416191db2170a42e.png?1335376296
Powergen
12 jaar geleden
Lees dit eens ff goed door ;) http://pc-en-internet.infonu.nl/tutorials/24403-windows-xp-opnieuw-installeren.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké jullie hebben me overtuigd dat Windows XP niet goed is. Maar kunnen jullie me vertellen hoe ik mijn Windows 7 wel optimaal maak en waarmee ik goed en makkelijk mee kan werken? Die dus snel is?
Powergen
12 jaar geleden
Harmen.. ik lees ook pas net bij Ritsuka dat er al eerst XP opstond. Dan wordt het een ander verhaal. Je PC zit dus waarschijnlijk aan z'n max met XP. Jah, dan wordt W7 idd slomer...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wil liever geen nieuwe laptop kopen. Wat zou jij doen in mijn geval?
Powergen
12 jaar geleden
Denk je dat je nog lang mee gaat doen met je laptop/pc (ik weet niet ff wat je nu hebt..)? Want in 2014 stoppen alle Windows XP updates ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn studie van 4 jaar heb ik deze laptop wel bij nodig.
Powergen
12 jaar geleden
Tsjah dan zou ik voor een nieuwe laptop gaan.
Je kan het zo duur maken als je wilt, maar als je ff oplet met aanbiedingen van bv. Media Markt kun je vaak toch hele goede laptops kopen onder de 300 euro. Nu klinkt miss 300 euro veel, maar als je er sowieso 4 jaar mee gaat doen (wat eigenlijk de bedoeling is) dan loont dat zeker. En als je nu dus zo'n laptop gaat kopen.
Vergeet absoluut niet de back-up van fabrieksinstellingen. Dan kan je altijd terug als het mis gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom blijven mensen nou toch zeggen: -formatteren
-dan booten van CD Dat is slecht advies. Formatteren is een onderdeel van het opnieuw installeren van een OS. Mogelijke problemen als je EERST formatteert: 1. DVD-drive werkt niet (geen OS-geen mogelijkheid tot installatie, je was beter af geweest zonder format)
2. DVD met OS is kapot(zelfde verhaal) Daarnaast heb je een speciale tool nodig om te formatteren wat alleen maar zonde van de moeite is om te downloaden/branden/gebruiken omdat het gewoon tijdens de herinstallatie kan.
Dit kan waarschijnlijk niet, omdat de hardware in je pc simpelweg te nieuw is voor Windows XP.
Er zijn geen drivers verkrijgbaar, dus dat gaat niet werken.
Tevens is het niet aan te raden, Windows XP word niet meer ondersteund, er zijn geen updates meer voor. Het is dus onveiliger.
Ook is de meeste nieuwe software niet voor Windows XP beschikbaar.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn laptop is gemaakt voor Windows XP en windows 7 is gewoon te groot voor mijn laptop waardoor hij erg traag word...
Ritsuka
12 jaar geleden
ah, dat vermeldde je er niet bij. waarom heb je er Windows 7 opgezet als het al een oude laptop is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het leek me een mooie OS. Het ziet er geweldig uit en het werkt ook goed, maar het is traag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké jullie hebben me overtuigd dat Windows XP niet goed is. Maar kunnen jullie me vertellen hoe ik mijn Windows 7 wel optimaal maak en waarmee ik goed en makkelijk mee kan werken? Die dus snel is?
Powergen
12 jaar geleden
Haha nee W7 is niet traag... jouw PC kan het niet aan. Als je W7 wilt (wat ik aanraad!) Kan je beter een nieuw PC kopen/bouwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou het is het volgende Windows 7 is niet erg traag. Maar als ik meerdere programma's ga opstarten zoals games word het snel een drama.
Ritsuka
12 jaar geleden
als het traag gaat zodra je meerdere dingen opstart, dan heb je waarschijnlijk te weinig RAM.
Hoeveel zit er in je laptop?
Windows 7 heeft minstens 2 GB RAM nodig om goed te draaien, maar het liefste 4.
Lees ook hier de tips om W7 sneller te maken: http://windows.microsoft.com/en-us/windows7/Optimize-Windows-7-for-better-performance
Volgens mij zit er niets anders op dan je harde schijf te formatteren. Ik zou XP niet aanraden. Er bestaat een speciale versie voor minder snelle computers: Windows7 Starter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan wel,misschien ligt het aan de cd of je kan je harde schijf formatteren want ik ben wel heel vaak van windows veranderd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet de computer starten vanaf de installatie cd van Windows XP dan werkt het als het goed is wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zo als hier boven eerder genoemd moet je een schone installatie doen want het is niet mogelijk om je systeem te downgraden. dus wat je moet doen is je partitie formateren en opnieuw instellen.
dan kan het wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij Windows is het al sinds Windows 95 zo dat je het oudste besturings systeem als eerste installeert en daarna pas de nieuwere, andersom is nooit een succes geweest en geeft alleen maar problemen. Alleen vanaf de Windows XP cd opstarten en Windows 7 (en de hele partitie) wissen is een goede oplossing.