HELP! Ik heb Windows 8 customer review (of zoiets) geinstalleerd via microsoft site en ik kan windows 7 niet meer terug krijgen wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Heb ik ook gehad, Windows 7 opnieuw installeren wat je ook had kunnen zien als waarschuwing bij de installatie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fdisk draaien en opnieuw installeren maar let op je bent alles kwijt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
allereerst je bestanden veiligstellen!
heb je een win7 installatieschijf?
dan kun je hem daar mee opnieuw installeren...
Misschien geeft die aan dat je bestanden behouden blijven, maak toch voor de zekerheid backups!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ten aller eerste: "niet erg slim", maargoed het is eenmaal gebeurt.

Omdat je geupgrade hebt van Windows 7 naar Windows 8 betekent het dat je bij terugkeren naar Windows 7 het hele systeem opnieuw moet installeren. Bij een volledig nieuwe installatie ben je al je bestanden en dergelijke kwijt. Windows biedt namelijk wel een zogenaamde upgrade waarbij alle bestanden bewaart blijven maar een dergelijke downgrade biedt Microsoft naar mijn weten niet.

Wat moet je nu doen!?
Van alle bestanden een back-up maken en één van de volgende (onderstaande) punten uitvoeren:

- Een hele nieuwe installatie, hierbij verwijder je alles en formateer je de hardeschijven waarna je opnieuw het besturingssysteem installeerd.

- Je maakt een Dual boot (Windows 7 - Windows 8), je draait dus 2 besturingsystemen naast elkaar. Je hebt hierbij zowel de functionaliteiten van Windows 7 als die van Windows 8 en al je bestanden blijven bewaart. Daarnaast kun je op later moment overwegen 1 van de 2 besturingsysstemen alsnog te verwijderen.

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet of je iets van computers kent maar.. Even kort wat er gebeurt is. Windows 8 heeft je hardeschijf overgeschreven (zich zelf op de harde schijf gezet, en de rest gewist) Je windows is dus niet als enige weg. Ook je bestanden.

Hoe maak je dit ongedaan?

Je bestanden krijg je nooit terug. Maar je windows 7 wel hoor. Gebruik een windows 7 herstel schijf.

Heb je die NIET dan kun je je garantie bij de winkel opvragen, en een nieuwe windows er op laten zetten.

Heb je de cd WEL. Dan kun je de volgende stappen volgen:

1. Start de computer
2. Steek de cd in de pc
3. Sluit je computer af
4. Start je computer
5. Volg de instructies op de cd en kies 'herstellen'

Daarna heb je windows 7, maar zonder je bestanden.

Veel geluk! Ik hoor wel als er vragen zijn.