Hoe update je je android versie?

Ik heb een Xiron 7" tablet met android 2.2 erop maar ik wil android 2.3,zonder te wachten op een update van de tablet,want die is er niet sinds 2011.
Kan iemand aub helpen?

Toegevoegd na 2 uur:
Hoe kan je je tablet rooten?

Toegevoegd na 10 uur:
Ik werk er samen aan met mij vader,maar kent iemand een goeie site?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is onzin dat de tablet bij het upgraden van android 2.2 naar android 2.3 niet meer zou werken omdat de tablet te slechte specs hiervoor zou hebben. De apparaat heeft voor tablets uit die prijsklasse zéér goede specificaties, echter wanneer je wilt updaten naar 2.3 moet je een ervaren computergebruiker zijn omdat je de tablet moet rooten.

Rooten betekent letterlijk: "Alle rechten van een systeem verschaffen". Je krijgt dus toegang tot de volledige tablet waardoor je het systeem volledig kan aanpassen. Wanneer je dus nog nooit geroot hebt is het niet verstandig om maar een beetje te prutsen, de kans dat het apparaat onbruikbaar wordt is relatief groot.

Daarnaast zijn de specificaties zoals ik daarnet zei: "prima", alleen weet ik niet of alle hardware zou werken (camera, usb poort etc.).

Wacht dus op een officiele update, dan ben je zeker van een stabiel en veilig apparaat en zeker van goedwerkende hardware.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kan je het rooten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wacht ook sindis 2011 op de officele update
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het feit dat je vraagt 'hoe je moet rooten' zegt al voldoende, ik denk dat het niet verstandig is om hier aan te beginnen. En wachten vanaf 2011 is niet heel lang, er komen namelijk niet maandelijks upgrades uit, maar jaarlijks of halfjaarlijks. Tenslotte kun je van een bart-smit tablet ook niet de service en snelheid verwachten als bij bijvoorbeeld Asus of Samsung.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben er al meebezig met mijn vader om het te updaten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje wel voor je antwoord,ik denk eraan om het rooten aan iemand (expert) overtelaten of een andere tablet kopen.

Andere antwoorden (1)

je update je android versie, met een officiële update voor je tablet.

buiten dat, dit is een speelgoed tablet, met een aangepaste android (zelfde tablet word met andere naam, ook bij bart-smit en intertoys verkocht).. als je deze zou updaten naar 2.3 (wat een stukje mooier is, en sneller op nieuwe processoren) zou dat dingetje het niet/amper aankunnen..