Mijn IMac is erg traag. Iemand gaf de tip het bureaublad leeg te maken alsmede de caches te verwijderen... Maar waar vind ik die caches op mijn IMac?

Ik begreep dat ik die caches zonder gevaar zou kunnen verwijderen. Er zouden wel een duizendtal op m'n computer kunnen staan, zo heb ik begrepen. Maar ik ben er nog niet achter gekomen waar ik ze precies kan zien en verwijderen.

Enne, als aanvullend vraagje: Wat is een cache precies?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je geen verstand of idee wat je doet? Begin er niet aan en laat het aan een persoon met kennis over. Je kan zo je systeem kapot maken, zeker in terminal.

Antwoorden (3)

de eenvoudigste manier om uw DNS-cache te verwijderen is om te beginnen met "Terminal" die kun je vinden onder "Programma's"> "Utilities"> "Terminal". Zodra je dat gedaan hebt type (of kopieer-plak) in de Terminal: dscacheutil-flushcache of: lookupd - flushcache Dan enter en zou het klaar moeten zijn.

Cache is een geheugen om tijdelijk de meest opgevraagde informatie, bestanden of pagina's op te slaan zodat deze sneller aan de gebruiker getoond kunnen worden. Vrijwel elke computer heeft een cache geheugen waarin bepaalde webbestanden (cache bestanden), zoals afbeeldingen, externe stylesheets of javascripts, geplaatst worden. En dat kan dus behoorlijk oplopen waardoor de computer inderdaad trager kan worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Ast,

Heb ook dit proleem gehad met m'n miniMac
Nou...deze is nu weer helemaal fris!
Er zijn verschillende programma's die dat soort problemen
oplossen. Diversen geprobeerd maar CleanMyMac getest en was zeer onder de indruk van de prestaties.
- Haalt log bestanden weg
- Uninstaller
- Cache verwijderen
- System junk verwijderen
enz...
Via Pay-pal betaald 35 dollar komt dan weer op
27 of 28 Euro....Maar dan heb je wel longlife registratie nr.
(eenmalig) Je krijgt steeds trouw de updates

Een niet zo nette manier is via deze link, maar zal ook wel lukken.(de laatse nieuwe)

http://www.mechodownload.com/forum/165-applications/?prefixid=appmacintosh

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-Het beste kun je het gratis programma ccleaner gebruikten dit verfrist je hele pc.

-Maar het is ook slim om je pc te defragmenteren (configuratiescherm-Systeem en Beveiliging-systeembeheer-de harde schijf defragmenteren) dit zorgt ervoor dat alles in een logische volgorde op je schijf komt te staan.

-Ook is het handig om bij zoeken msconfig in te typen en te openen. Dan op het tabblad opstarten, en de onnodige programma’s uit te schakelen. Je schakelt dan de programma’s uit die je niet wil opstarten (tijdens het opstarten). Onnodige programma’s zijn bijv. Word, Cyberlink, Samsung Kies, enz.