Hoe kan ik mijn laptop maken?

Ik heb een acer aspire maar die is gecrasht. nu wil ik windows opnieuw installeren. Ik heb de cd maar die herkent ie niet. Het ligt aan de HDD. Wat moet ik nu doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een windows installatie cd van windows 7 64bit. De boot sequence staat op de cd driver. Ik kom in een scherm waarin gevraagd wordt op welke schijf windows geinstalleerd moet worden. Er is maar 1 schijf. Dan zegt ie dat de hdd controller niet aan staat en dat daarom windows niet geïnstalleerd kan worden. Maar de hdd controller staat wel aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Insert a bootable disk

Antwoorden (2)

Als het zou liggen aan de hdd zou je die kunnen vervangen. Dit mag je zelf doen zonder dat je garantie vervalt. Maar misschien herkent hij je installatie schijf niet omdat deze niet bootable is dat wil zegen opstartbaar. Of omdat je Boot device configuratie in je bios niet op cd/dvd rw staat. De meeste apparaten vertonen bij het aanzetten ook een F toets verwijzing naar je bootmenu. Meestal is dit F8 of F9.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lijkt me stug hoor dat ut aan je hdd ligt. en voor een goed antwoord geef je net iets te weinig info. maar meestal komt het zoals mijn bovenstaande buurman zegt doordat je (waarschijnlijk) de windows installatie vanaf een gebrande cd wil installeren (non-bootable). makkelijkste is om ff bij iemand een originele windows cd te lenen. maakt niet uit welke versie. het gaat namelijk om de 'fabrieks-sturings-drivers' ( bootable). als die versie erop staat kun je daarna wel je eigen windows versie ( als dat nog moet) eroverdraaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een officiele windows cd. Zie de reactie om mijn eigen vraag voor extra info.