Ik wil Windows xp installeren op mijn 2 de harde schijf maar als ik de cd er in doe en de installatie wil opstarten zegt ie dit zie foto?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Dat kan diverse dingen betekenen. Wat heb je precies gedaan behalve de cd er in gestoken?
Is dit het eerste als je opstart?
(zo niet, na welke handeling krijg je dit?)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mogelijk is dit antwoord het juiste.

Ik heb hetzelfde gehad met een installatie van windows xp op mijn laptop (er stond Vista op, en die wil ik niet).

Ik kreeg na enkele seconde al het BSoD. Na uren op google kwam ik een oplossing tegen.

Het probleem ontstond doordat ik een Serial Ata hdd had.
Windows xp herkende dit niet. Mijn oplossing was om in de bios te gaan en de hdd om te zetten, er was een optie zodat de hdd zich zou gaan gedragen als een IDE. Daardoor kon XP hem wel herkennen, en kon ik gewoon installeren.

Misschien dat dit voor jou ook werkt.

Toegevoegd na 4 minuten:
Als ik de foutcode op google opzoek, lijkt het me inderdaad hetzelfde probleem.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@heervoldemort wilt u iets duidelijker zijn hoe ik de harde schijf moet veranderen in bios?
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Ja dat wil ik wel doen, alleen weet ik het zo niet uit mijn hoofd :-( ik moet het zien eigenlijk. In de link die ik mee gestuurd had stond het volgende: 1. On startup Enter BIOS 2. Expand the "Drives" section 3. Go to "SATA Operation" 4. Change this from "RAID Auto/AHCI" to "RAID Auto/ATA" Kun je hier niets mee?
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Ik zit nog even online te kijken, volgens mij moet je in de bios zijn, in het tabblad "advanced" dan naar IDE-configuration, en daar de boel omzetten.