Windows Vista: update en indexering werken niet meer. Hoe kan ik dit herstellen?

Ik heb de HD vervangen en mijn laatste systeem-backup daarop gezet. Alles werkt, maar windows update en indexeren werken niet meer.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

voor het herstellen van de update zou je dit eens kunnen proberen:

A: windows update
hiermee forceer je windows zodat het controleert of er updates zijn.
1. snelkoppeling maken op het bureaublad naar cmd en deze dan openen als administrator (rechter muis klik op de snelkoppeling)
2. typ in cmd (command prompt) wuauclt /detectnow
3. check of windows update na een reboot weer werkt

B: windows update alternatief
hiermee laat je windows alle systeem bestanden controleren.
1. open weer een CMD venster als administrator
2. typ sfc /scannow
3. volg eventuele instructies op het scherm en herstart de computer

Toegevoegd na 2 minuten:
de indexing service moet ingeschakeld zijn en dan kun je per map/schijf aangeven in de eigenschappen dat deze geindexeerd moet worden.

ook vond ik deze pagina over hoe je de index opnieuw kunt laten opbouwen:
http://www.wikihow.com/Rebuild-Windows-Vista-Search-Index