Wat is de juiste methode voor de tv/laptop combinatie?

Ik zou graag beeld en geluid op mijn tv willen krijgen via mijn laptop.

Ik heb hier voor een scart/vga gekocht en aangesloten.
Maar hij doet niets! ja beetje zoem.

Volgens mij krijg je op deze manier ook geen geluid,maar kan ik dan met deze scart :

http://www.allekabels.nl/Composiet-kabel/5787/325/SCART-ADAPTER.html

dat wel krijgen?

Dat je in dat zwarte plugje een kabeltje aansluit naar de laptop?(tulp ofzo)(en welke?als het klopt..)
En dat beeld vind ik maar een raadsel want ik zou volgens mij moeten doen?

Wie het weet graag!

Toegevoegd na 1 uur:
(Laptop: compaq presario CQ60)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De Compaq Presario CQ60 heeft geen S-video uitgang, alleen een sub D VGA aansluiting.

Wat je nodig hebt om je laptop op een TV weer te geven is een zgn. VGA/Composiet/Scart converter.
Deze kastjes kosten ca. 40 tot 60 euro.

Hier: http://www.mcsnet.nl/nl/dept_83.html zie je wat ik bedoel.

Hierop sluit je de laptop aan en vanaf dat kastje sluit je de SCART kabel op de TV aan.

Is je TV een moderner LCD exemplaar dan kan er ook een VGA aansluiting aan de achterkant zitten. Dit is afhankelijk van het merk en de uitvoering.
In dat geval sluit je de laptop rechtstreeks aan met een VGA kabel. Het geluid moet je apart aansluiten met een 3,5 mm stereo jack (laptop) naar dubbel cinch kabel. (TV)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja erg vervelend maar je heb op je laptop alleen een VGA uitgang. en als er op je tv alleen een scart aansluiting zit zal het helaas alleen maar met een omvormer gaan zoals beer als schrijft van zo rond de 60 euro. ja en dan heb je voor een paar tientjes meer ook een tv met VGA aansluiting.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ik heb hem besteld. inderdaad zijn de tv's niet eens zo duur meer. Maargoed hij is dus al besteld. En misschien wat overdreven om nou mijn tv gelijk weg te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lukt nog niet..
Ik heb het volgende gedaan: Dit zit mijn mijn tv: scarter met een input output systeem en geel rood wit erop. En een tulp aansluiting. Daarin zit een geel kabeltje en een tulp kabeltje in naar de coverter. In de converter naar de laptop toe zitten de volgende kabels: een vga/een usb kabel. Ik heb hem op av2 staan op de tv.
En misschien heb ik iets nodig avn een tweede scherm ofzo?
Maar dat heb ik geprobeerd maar dan geeft hij dit aan: The nvidia display panel extension cannot be created.
possible reasons include version mismatch. reinstalling display drivers may solve this problem. Ik heb geprobeerd op de display drivers te instaleren maar dat werkte niet. weet ook niet of dit het probleem is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste s0phie, Wat je moet doen: Sluit de VGA kabel van de converter aan op de VGA aansluiting op de laptop. ( dat is dat brede blauw gekleurde aansluitbusje aan de achterkant van de laptop) Sluit de uitgang van de converter met de SCART kabel op de SCART ingang van de TV aan. Gebruik hiervoor liefst een vaste kabel met aan weerszijden een SCART stekker als de converter een SCART uitgang heeft. Zoniet, dan de TULP naar SCART kabels gebruiken. Ik begrijp uit je verhaal dat je een SCART verloop plug hebt met daarop 3 tulp in/uitgangen (Rood, Wit en Geel)
Die rode en witte aansluitingen zijn voor geluid (In of uit)
De gele is voor het videosignaal (In of uit) Meestal zit er op dit soort verloopstekkers ook een schakelaartje aan de zijkant waarmee je bepaalt of de Scart Plug als ingang of als uitgang moet worden gebruikt. (dit werd meest gebruikt om videorecorders van ingangsignaal te voorzien)
Zet dit schakelaartje op IN. De gele tulp is alleen van belang. Die moet vanaf de converter aan de SCART plug op de gele tulp worden aangesloten. Het geluid moet je apart aansluiten vanaf de koptelefoon aansluiting aan de voorkant van de laptop. (Verloop kabel: 3,5 mm stereojack naar 2x tulp (rood/wit) naar de Scart Plug op rood en wit) Op de VGA aansluiting van de laptop staat standaard alleen het signaal dat ook naar je display gaat. Je NVidia kaart ondersteunt geen display extension. Dat wil zeggen dat je een tweede monitor niet als een uitgebreid bureaublad kunt gebruiken. ( De kaart verdeelt dan het totaalbeeld over 2 monitoren)
Maar je kunt wel een extra monitor aan sluiten die dan het gehele beeld weergeeft.
De converter werkt als een monitor maar zet het signaal om naar voor de TV verwerkbaar FBAS signaal. Als het goed is moet de handel nu gewoon werken. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan het verhaal niet bij deze converter plaatsen, Ik heb deze: http://shop.conrad.nl/multimedia/audio/audio-video-accessoires-overig/81197.html Ik heb de Belkin Gold Series S-videokabel - 3 meter en de: RCA-aansluiting En de S-video -aansluiting En een vga. (ik heb nog nooit zo lang zit te klungelen met kabels, valt een beetje tegen. Meestal lukt het allemaal wel pff)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.kabelmaxx.nl/audiokabel-jack-3-5mm-plug-2x-rca-plug-0-20-meter.html Misschien mis ik deze nog dan? Maar dan zou ik toch wel beeld moeten hebben, want het gele kabeltje zit er in, in de: http://www.allekabels.nl/Composiet-kabel/5787/325/SCART-ADAPTER.html En de s-video kabel zit er ook in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lees de handleiding van de belkin converter eens. Je kunt maar 1 kabeltje gebruiken. Of de S-video OF de gele RCA-Cinch, niet allebei tegelijk. Dus een van de twee moet eraf. En de juiste keuze (S-video of Composiet) op de converter instellen. En heb je de usb aangesloten op je laptop? Anders doet de converter het niet, die haalt z'n stroom en datainformatie vanaf je laptop via usb. Heb je de bij de belkin horende software op je laptop geïnstalleerd? En geconfigureerd? Staat de schakelaar op de SCART adapter op de stand IN? Heb je de TV op het juiste source (bron) kanaal ingesteld?
(AV2 hoort bij de 2e SCART ingang op de TV, AV3 bij de derde.) Als die omwisselt zie je idd niks. Nou, meer onmogelijkheden zijn er niet dus moet ie het gewoon doen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, ik dacht dat het merk van de converter Belkin was, maar je hebt Belkin kabels. Had ik ff niet opgelet.
Ik zag nu dat je de converter bij Conrad hebt gekocht. Dan zal het waarschijnlijk een eigen merk apparaat zijn. De specificaties zijn iig wel netjes, kun je veel plezier van hebben.

Andere antwoorden (1)

jammer dat het kabeltje van €1,60 niet werkt.
als je op je laptop een s-video (zwart plugje) uitgang heb. zou het moeten werken met dat verloop stekertje van de foto. anders zal je even het merk en type van je laptop moeten vermelden om een beter advies te kunnen geven.

Toegevoegd na 16 uur:
dit is de goedkoopste die ik heb kunnen vinden
heb je ook dat verloop stukje nodig waar je zelf een foto van had gestuurd, een VGA kabel en een S-video kabel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
compaq presario CQ60
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is ook een optie, ik vertouw die andere site niet.
Dus dat word hem niet.
Een goed nieuwe tv kost 428 euro.
Dan hem liever ongeveer 45 euro voor het kastje over. Op de site van conrad staat tusssen haakjes: (via de DVD- of videorecorder). Krijg ik hier wel een goed resultaat mee?
Want ik hem een goedkope 7 jarige dvd speler.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij het kastje van Conrad zit ook een RCA voor het geluid.
en een VGA kabel die krijg je voor die prijs er gewoon bij.
direct naar de tv zal je deze mee moeten bestellen
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=325207
via de dvd speler kan heel goed, dat hij 7 jaar oud is maakt niets uit. let wel even op welke aansluitingen er allemaal in zitten. heb zelf vaak bij Conrad besteld. ben er zeer tevreden over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O dat is een goeie. Nou daar ga ik dan voor. En dan moet het lukken:)