ik wil Linux installeren op een oude computer waar geen Windows meer op staat omdat hij is gecrasht is dit mogelijk??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (4)

ja, linux is het OS dus daar heb je geen windows voor nodig. dit gaat zonder probleem.
zelf raad ik Ubuntu aan. http://www.ubuntu-nl.org/ Mvg.

Toegevoegd na 2 minuten:
btw je moet het ISO ( image ) file downloaden en dat op een CD branden met een programma die dat kan. zoals PowerISO of Nero ofzo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankje ik wist dat het op eencd moest maar hij heeft niet veel geheugen dus ubuntu is mischien wat te groot weet je nog wat anders?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee maakt niet veel uit, linux heeft weinig nodig. ik heb het op een laptop die zelf te traag is voor windows XP en het loopt super. een hardeschijf van 5 Gb is al groot genoeg. ( ik had in mijn eerste windows 95 al meer :P ) CPU minimaal 700 Mhz en 384 mb ram. dus dan moet een pc wel heel crap zijn als het hier niet aan voldoet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ubunti heeft (bijna) net zoveel geheugen nodig als windows. Laatste versies zijn sowieso gevoelig voor de hardware. weet niet welke buntu jij hebt, maar met de gegevens die jij noemt, zal het NIET werken
Als je harddisk is gecrashed, kun je hem weggooien.

Zo niet, dan is dit mogelijk. Het hangt van de computer en je wensen af welke linux distributie je het beste kunt installeren. Ubuntu, Slackware, Redhat... alles kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
stuffie zegt het al; als het de harddisk is, zal het niet gaan. Linux is leuk voor internet en "office"taken, daarnaast is en blijft het behelpen. Als je pc minimaal gb ram heeft en een beetje processor heb je kans dat het lukt, maar de tegenwoordige versies van linux vragen best wel veel van je pc (vooral van de grafische kaart). Heb het zelf enkele maanden terug nog eens geprobeerd op een pc van 6 of 7 jaar oud, met 512Mb en een 1,7 Ghz processor, maar kreeg het daarop niet aan de praat. (dat waren Kubuntu en Mandriva)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onzin, Linux is tegenwoordig een volwaardige vervanger voor Windows.
Het is veel te kort door de bocht om te stellen dat Linux alleen leuk is voor internet en 'office' taken. Als je Engels kunt verstaan zie je hier een mooie vergelijking tussen Windows7 en Zorin OS. http://www.youtube.com/watch?v=QHCDU-CUoaQ
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oude laptop ( IBM T41 ) draait er prima op. 1.6 Ghz en 1 Gb ram en 32 Mb Video geheugen..en ja dat is versie 11.10. dus echt veel heb je niet nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
beide reacties zijn duidelijk, alleen mijn ervaring is, dat, wat ik er mee wilde doen, en dat is beeldbewerking en oude grammofoonplaten bijwerken en op cd branden, onder Linux alleen met heel veel moeite, en dan nog met povere resultaten te doen is. Zeker wanneer je wat wil negatieven of dia's scannen, en ook de RAW bestanden van mijn Nikon krijg ik in Linux NIET verwerkt, althans niet zo, dat het de kwaliteit van de camera recht doet. Komt niet door Linux, maar wel doordat er gewoon geen ondersteuning is van de fabrikanten van de hardware.
ten tweede: die pc met 1 Gb ram zal inderdaad wel wat doen, die waar ik het eerder over had, had 512 Mb, en die deed het niet, is misschien wel van meer factoren afhankelijk, maar echt lekker vlot zal ook die van jou niet zijn.
Voorheen wel, versie 6.10 van Kubuntu op een AMD Athlon 2700 met 1 Gb liep goed, de latere versies vroegen al meer van de hardware, en ieder versie vraagt meer.
De nieuwste zal zeker een 3 Ghz processor en 2Gb ram nodig hebben om GOED te draaien.
dit is mogelijk zelfs zonder hard disk ubuntu is gratis brand de cd en start op via de cd rom en huppa
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan inderdaad, alleen als je geen harddisk hebt, kun je niets opslaan, en je moet iedere keer dat je opstart de hele installatie procedure doorlopen, lekker handig!