Ik moet als ik me computer opstart eerst via taakbeheer ''explorer.exe'' opstarten, hoe los ik dit op??

Ik heb een Macbook Aluminium 2008 met Windows als Bootcamp partitie en als ik windows opstart en mijn wachtwoord invul gaat ie zeggen: WELKOM, gewoon standaard...... en dan gaat ie normaal naar me bureaublad maar nu blijft hij zwart scherm en als ik verder wil moet ik ALT+CTRL+DEL doen en dan taakbeheer starten en dan uitvoeren en dan ''explorer.exe'' doen en dan komt me bureaublad tevoorschijn..... ik snap echt niet wat er mis gaat, en ik heb best wel verstand van computers maar ik krijg het niet voor elkaar op het op te lossen....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

Dan is er misschien iets mis met een systeembestand van Windows. Want dat hoort normaal wel op te starten. Probeer eens te scannen op virussen.

En kijk eens in msconfig of er misschien is ingesteld dat explorer.exe niet wordt opgestart. Je kan desnoods kijken of het op een ander gebruikersaccount wel normaal werkt.

Of Windows opnieuw installeren als het echt niet lukt.

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er blijft duidelijk iets hangen .. maar dat had je al door natuurlijk. Op het moment dat je welkom scherm voorbij is, probeert Windows je profile te laden, dus die kan bv corrupt zijn. Doe een scandisk of gooi de hele profielmap weg (hij maakt vanzelf een nieuwe). Het kan ook zijn dat er iets in de startup staat dat problemen veroorzaakt, en als dat in /users/all users/startup staat, dan heeft je eigen profiel weg mikken ook geen resultaat.
Probeer eens wat extra applicaties te verwijderen, bv anti virus software, personal firewall of andere diep op het systeem indringende zaken...
Als het allemaal niet wil werken, dan kan ik je nog 1 tip geven, je kan ipv explorer ook alleen een backslash (/) intikken ;) scheelt toch weer heel wat tikken :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt proberen om een nieuwe windows account aan te maken met administrator rechten natuurlijk. Geef het een andere naam. Dan verwijder je oude account. Start je pc opnieuw op, inloggen met je nieuwe account. Kijken of nu alles goed opstart. Succes!