Hoe kan ik office-bestanden weer zien op mijn pc? Ze zijn er wel, want ik kan geen nieuwe documenten met dezelfde naam maken, maar ik zie ze niet.

Ik heb laatst wat Trojan Horses op mijn pc gehad, maar die heb ik nu verwijderd. Nu blijkt dat ik nergens meer mijn office bestanden, video-bestanden en muziek-bestanden kan vinden. Sommige mappen zijn zelfs onvindbaar. Ik dacht eerst dat dit kwam door een Trojan Horse, maar laatst wilde ik een map die nu dus weg is opnieuw aanmaken, maar dat kon niet, omdat deze map al bestond volgens de foutmelding. Dat wil dus zeggen dat hij nog wel ergens is, maar dat ik hem niet kan zien.
Bij mijn films is het opmerkelijk dat er per mapje nog wel de ondertiteling-bestanden, maar niet meer de film-bestanden te zien zijn.
Ik heb Windows Vista Business.
Weet iemand wat ik kan doen om mijn bestanden terug te krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

je kunt even kijken in de eigenschappen van explorer bij:extra-maptopties-tabblad weergave-

kopje "beveiligde besturingssysteembestanden verbergen" uitvinken

"extensies voor bekende bestandstypen verbergen"uitvinken

"verborgen mappen en bestanden enz weergeven" aanvinken.

Als je de bestanden dan eenmaal ziet, moet je even rechtsklikken op het bestand en kiezen voor eigenschappen en op het tabblad "algemeen" de vink bij "verborgen" weghalen. Anders mag je wel een Pm sturen. succes

Toegevoegd na 1 minuut:
Daarna kun je het bestand proberen te (her)koppelen met word, dmv rechtermuisknop-openen met...-standaardprogramma office en vinkje aan altijd openen met deze applicatie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is gelukt, ik ben heel bij dat niet alles weg is. Ik kan ze nu weer zien en ben ze 1 voor 1 aan het 'unhidden'.
Bedankt!

Andere antwoorden (3)

Dit kan misschien worden verholpen naar een andere toestand van de pc te gaan via systeemherstel, maar kies wel voor een systeemherstel voordat u besmet werd, wat ook kan is een back-up van de bestanden terugzetten, als dit niet lukt raad ik u aan uw computer "schoon te maken" enige minpunt: u bent al uw bestanden kwijt.(als het goed is) Als dit niet helpt, moet u toch uw besturingssysteem opnieuw installeren, denk ik.

Toegevoegd na 17 minuten:
ik las net van CME iets over de eigenschappen, wat wel kan, is dat het progamma dat je trojans heeft verwijderd, deze optie heeft uitgeschakeld, zo ja heb je voor het verwijderen van de trojans een progje geinstalleerd? Wilt u dit dan even zeggen

Toegevoegd na 1 uur:
ook de trojan kan dit doen. Weet u al of u een progje had geistalleerd

Toegevoegd na 1 uur:
ook de trojan kan dit doen. Weet u al of u een progje had geistalleerd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een mogelijkheid om te doen:

1 - Open je Windows Verkenner,
2 - Klik op Extra
3 - Kies map opties
4 - Vink "alle mappen weergeven" aan

Hopelijk komen de mappen hiermee tevoorschijn.

Kan ook zijn dat alle mappen door beveiliging elders op je schijf (ven) staan opgeslagen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer eens: eigenschappen map opties/weergave/verborgen mappen weergeven aanvinken. Kijk of je als administrator je taken kunt uitvoeren. Rechtermuisknop als je op het bestand staat en kijken of die optie erbij staat. Wat een Trojan-Horse kan aanrichten weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk niet dat het aan de eigenschappen ligt, aangezien hij zegt dat hij ze eerst wel zag. En eigenschappen gaat niet aan zichzelf zitten, toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat kunnen diverse virussen wel doen ja...