Wat mede Mac gebruikers zullen en kunnen beamen is dat het veel stabieler is dan Windows ( loopt niet vaak vast). Uiteraard gaat gebruikersgemak niet op omdat de 1 windows is gewend en de ander Apple.

Apple = wennen maar minder frustratie. Dit is mijn persoonlijke ervaring met mijn Macbook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je Apple software gebruikt ben je gebonden aan Apple hardware, en dat is veel duurder dan pc's. Pc's worden gebouwd door meerdere fabrikanten dus is er meer concurrentie en dat maakt het goedkoper.
Voordeel voor Apple is wel dat Apple geen rekening hoeft te houden met meerdere fabrikanten en hun eigenaardigheden (en is tenslotten maar een hardwareleverancier), en dus zou de software stabieler moeten draaien.
Verder is het natuurlijk een smaakverschil.