Waar slaat windows mail de mails op?

Ik heb windows 7 geinstalleerd. Slaat windows mail je mailop je pc of op de microsoft server op?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (2)

Als ik de fora mag geloven wordt de lokale kopie van je mail op C:\Program Files\Windows Mail opgeslagen. Ik zuo zeggen; Kijk daar even.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze staat standaard op c:\usernaam\appdata\local\microsift\windowsmail volgens mij. Ik ben net over op windows7
Livemail die daarbij zit is weer net anders.
Maar een waarschuwing vanuit een recente ervaring is dat de microsoft mail er soms zelf een zooitje van maakt. Zeker als je oude mails hebt geimporteerd vanuiut outlookexpress.
Deze kwamen bij mijn in allerlei subfolder structuren terecht waar werh en complete reeks van alle mogelijke folders.
Deze structuur leek in winmail keurig.
Maar na terugzetten van een backup van deze structuur kreeg ik bergen foutmeldingen en was een een hoop mail kwijt. Ondanks het spitten in allerlei recovery folders.
Mijn beslissing is om nu ver van de programma;s te blijven die deze ondoorzichtige struktuur gebruiken.
Ik ben over gestapt op het gratis thunderbird waar alles zeer overzichtelijk wordt opgeslagen en nu ik over ben veel plezieriger werkt.
Ik kon trouwens mijn mail daar zonder enig probleem imprteren