Windows XP: Wat moet ik hier doen? (zie foto)

Ik was bezig met de recovery van Windows XP. Wat moet ik hier doen? (zie foto)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Wat is je probleem met je pc? Start hij niet meer op? Geraak je nog in Windows? Je kan ook proberen om een herstelpunt terug te plaatsen:
http://www.pc-helpforum.be/f283/hoe-zet-ik-een-herstelpunt-terug-27961/
(als je niet meer in windows geraakt, kan je F8 drukken tijdens het opstarten zodat je in veilige modus geraakt en vandaar systeemherstel starten)

Als je pc niet meer wil opstarten, lees dan hieronder hoe windows herstellen werkt. Lees en probeer de 11 methodes:
http://computertotaal.nl/software/1935-windows-xp-herstellen.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het probleem is schijfleesfout, dus start ik hem nou via de cd op. Dus mijn vraag is eigenlijk wat ik daar in moet typen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En óf ik daar iets moet typen. :)
dit is de reparatie modus van xp
die je normaal met handmatig ingevoerde doscommands
zijn werkt laat doen
maar de vraag is wat moet er gerepareerd worden
wil je windows niet opstarten door de melding
diskboot error ? of zoiets

probeer dan deze

fixboot enter
en herstart
of fdisk /mbr en enter en herstart

of probeer je heel windows opnieuw er op te zetten ?
werk je vanaf cd ?
of vanaf de recovery partitie ?
vanaf de cd heb je maar 2 mogelijheden die reparatie als je iets met de hand wilt repareren
of windows xp installleren die optie komt eerst
capthavoc
12 jaar geleden
Aangezien je vermoed dat het een disk probleem is, is het controleren van je disk aan te bevelen.
chkdsk is daar een tool voor, wat onder deze recovery console werkt.

Zoals op deze Microsoft pagina vermeld staat in de bron doet dit het volgende:
Met de opdracht chkdsk wordt het opgegeven station gecontroleerd en wordt dit zo nodig hersteld of teruggezet. Met deze opdracht worden bovendien eventuele beschadigde sectoren gemarkeerd en wordt leesbare informatie hersteld.

De opties en andere mogelijkheden van de console staan op deze pagina.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er kan alleen EXIT ingetoets worden
en als ie hangt, dan handmatig booten. Uitzetten en aanzetten
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
natuurlijk kan hier niet alleen exit ingetoetst worden. Je kan hier allerlei commando's ingeven; die moet je alleen even kennen