hoe maak ik een paragraaf tekentje met mijn toetsenbord?

je weetwel dat tekentje dat eigenlijk lijkt op 2 s'en boven elkaar maar de bovenste en onderste lus zitten in elkaar. Dus het is eigenlijk een rondje met een haakje erboven en eronder.
Maar dat kan ik dus niet vinden op mijn toetsenbord. Hulp is welkom:)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
53.6K

Antwoorden (12)

In Word of een ander tekstprogramma, druk je de Alt toets in en tik je 0167. Dan komt het paragraafteken tevoorschijn. Dus Alt + 0167
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alt + 245
Wel zorgen dat je NumLock aanstaat!

Toegevoegd na 1 minuut:
Of Alt + 0167 (zoals RenW ook al zei)

Toegevoegd na 1 minuut:
In de link staan een heleboel tekens, mocht je er nog meer zoeken ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is bij alle computers anders. Bij mij is het: CTRL + SHIFT + de letter P. Maar die sneltoets kun je instellen bij de instellingen van je computer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet eerst alt. en shoft tergelijke tijd indrukken. Daarna doe je shift en 1 (normaal krijg je dan een uitroepteken maar nu niet).
Als je weer een uitroepteken wilt, moet je weer alt en shift indrukken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je Linux gebruikt, kun je een knop met vreemde tekens en symbolen op je werkbalk zetten die omhoog springt als je hem aanklikt en het juiste teken kunt kiezen.

Ik weet echter niet of Windows ook zoiets heeft.
Nou ja, dan voor de Linux gebruikers.

§§§
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op een gewoon toetsenbord van een pc: shift 7...
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar zit een en-teken.
&
jodyenboyke
12 jaar geleden
Foutje....
De makkelijkste manier, zonder allerlei moeilijk te onthouden codes?

In Word ga je naar Invoegen > Symbool. Onder het tabblad "Speciale tekens" vind je o.a. §.
Moet je iets invullen op internet? Ga naar Alle programma's > Bureau-accessoires > Gereedschappen > Speciale tekens. Selecteer het §-teken en klik op kopiëren.
Plaatje bij antwoord
Pieter2011
12 jaar geleden
Als je in word naar symbolen (bij invoegen, rechts bovenaan) gaat, zoek je natuurlijk eerst jouw symbool.(dit kan namelijk bij elk symbool) Dan klik je op jouw symbool en dan zie je de sneltoets onderaan die je hiervoor kan gebruiken! ;) bewijs:§
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
alt+21 werkt ook
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
bij mijn computer (dell) is het alt+shift+s
§§§§§§§
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
je moet Fn + End (het maantje) en dan heb je het § teken!!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
Je krijgt minnen voor dat antwoord omdat dat niet werkt voor veel (bijna alle) toetsenborden. Waarschijnlijk zit je achter een laptop, en dan nog wel van een bepaald merk/type. Mijn laptop heeft een ander functie voor Fn+end en mijn keyboard op mn pc heeft helemaal geen Fn-knop. Het maantje wat je beschrijft is ook laptopmerk/serie specifiek. Kijk maar eens op een andere laptop.
Bij mij is het altgr + shift + S
(chromebook)