Op mijn computer, heb ik vista en windows 7. Ik kan ze allebei gebruiken, maar graag wil ik vista verwijderen. Hoe kan ik het de- installeren ?

Toegevoegd na 3 uur:
Ik snap niet wat het is de hardware, software? Het is gewoon zo: de computer staat barstvol met vista én windows 7. Als vista nou weg kon, dan kon ik mijn foto's kwijt en nieuwe programma's erop zetten, want nu is het nogal saai. Wie weet hoe je vista eraf kunt gooien, of kan het gewoon niet? Want toen we de computer kochten stond er vista op. En op de computer zelf staat windows vista. Maar windows 7 staat er ook op. DUS HOE VERWIJDER JE VISTA "?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

In het eerste antwoord staat het ook al: heb je een keuze scherm bij het opstarten? zo ja, dan heb je twee partities op je PC. Ga in Windows 7 naar "deze computer" en kijk of je daar een scherm krijgt met daarop twee (of meer) schijf symbooltjes. Waarschijnlijk hebben die dan de naam C: Windows en mogelijk D: Windows. Zo ja, is het heel makkelijk, vanuit Windows 7 de schijf met daarop Vista formatteren (rechts klikken op het schijf symbooltje, optie formatteren kiezen) Kijk wel eerst even of er in de Vista partitie geen dingen zitten die je wilt bewaren, zo ja, dan eerst kopiëren naar de partitie met 7.
Er is echter één ding dat daarna wat meer kennis van Windows vraagt, je moet dan namelijk m.b.v. de installatie dvd van 7 het MBR herstellen, anders blijf je met dat opstart menu zitten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Was formatteren helemaal vergeten +je

Andere antwoorden (1)

Klopt het dat als je de computer opstart je dan 2 opties krijgt?
Een zwart scherm met een keuze tussen vista en windows 7?

Als dit het geval is dan betekent het dat er 2 partitions op je Harde schijf zijn gemaakt.
1 met vista en 1 met windows 7.

De enige oplossing die ik heb geleerd is,
Stop een windows installatie cd in je pc ( maakt niet uit wat voor 1 )
Volg de installatie procedure tot het punt dat het vraagt waar je de OS op wilt installeren.
Dan zie je bijv.

Partition 1: 1547487KB
Partition 2: 1574940KB

Dan selecteer je die partitie waarvan je denkt dat je vista is met d dan l en dan enter als het goed is zie je dat ook eronder staan.
Als 1 partition is verwijder diegene met vista erop kan je de installatie cd eruit doen en de pc opnieuw opstarten.
Als het goed is pakt de pc gelijk windows 7.
Het kan zo zijn dat je weer dat zwart schermpje ziet maar dan alleen windows 7.
Dan selecteer je dat.

Succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
Met partitie selecteren , bedoel ik : partitie verwijderen