Is het een goed idee als ik Windows op mijn iMac zetten?

Is het goed voor mijn iMac en wat zijn de voor en nadelen ervan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het nuttiger is alternatieve Apple-programma's te vinden voor je iMac, als het er om gaat bepaalde zaken in Windows-programma's te willen doen.

Het beste antwoord

Ik heb het weleens gedaan bij een klant die een iMac heeft, en het werkt over het algemeen prima, alleen er zitten op de achterkant van de imac 4 usbpoorten, waarvan er minimaal 1 het slecht doet, externe harde schijven die uitvallen enzo.

Dit probleem is bekend (Er zit een bug in de Apple firmware voor de Intel(R) 5 series/3400 series chipset family USB Enhanced Host Controllers), maar Apple heeft er nog geen fix voor.

Hierdoor doet de ene controller het wel, en de andere niet. De USB-poorten zijn verdeeld over deze twee controllers.

Er is echter wel een makkelijke workaround voor dit probleem, aangezien minimaal 1 van de 4 poorten het wel perfect doet, kun je daar een USB-hub op aansluiten, en dan kun je genoeg USB-apparaten probleemloos gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je computer krijgt er in principe niets van, al is windows gevoeliger voor virussen.
Windows vraagt waarschijnlijk meer bronnen dus zal wat trager draaien.
Je kan windows programma's draaien.
Als je geen bootcamp gebruikt kun je geen apple programma's meer gebruiken.
Alles bij elkaar genomen lijkt het me niet verstandig, tenzij je een goede reden hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou je geen Bootcamp gebruiken? Dat is juist het beste van twee werelden, mijn vriendin heeft het ook zo, kan je altijd kiezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb thuis een iMac en Op school doen we alles op een gewone pc
Maar je kan dus gewoon alle 2 de besturingssystemen blijven gebruiken ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja en bij het opstarten kan je dan kiezen met wat je wil werken door op de alt toets te duwen dacht ik tussen Windows of Mac
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke dankjewel ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja zoek op internet naar BOOTCAMP. Dit is een progje op de recente MAC OS'en die je stap voor stap Windows op je Apple laat plaatsen. Je hebt wel een legitieme Windows DVD nodig natuurlijk.