Kan iemand een aantal factoren noemen die de keuze bepalen tussen lokale installatie en installatie op een netwerkserver?

Noem ook a.u.b voor en nadelen van beide typen installaties.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Lokale installatie:
+ licentie per installatie betalen
- installatie en update lokaal elke keer herhalen.

Netwerkserver:
+ 1 keer installeren (als het programma de mogelijkheid heeft)
+ makkelijker back-ups maken
- Niet beschikbaar dan niemand werken
- Vooraf aantal licenties betalen; kun je bijkopen bij groei? Als je steeds een contract moet openbreken kost dat geld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pluspunten en minpunten