Waarom krijg ik in Windows 7 regelmatig een blauw scherm? Een hele tijd gaat het goed en in een keer is dat blauwe scherm er.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

voor een panklare oplossing geef je te weinig informatie... maar als tip: schrijf de foutcode over... bv 0x8000........ en die kun je googlen, dan weet je waar de fout of conflict zit en dan kun je verder naar een oplossing.... blauwe schermen kunnen verschillende oorzaken hebben.... succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als u een blauw scherm krijgt te zien met een grote hoeveelheid witte letters, dan duidt dat bijna altijd op een hardwarefout. Bepaalde hardwarecomponenten worden dan niet goed aangestuurd door de drivers met een zogeheten blue screen of death (blauw scherm des doods) als gevolg. Ook een instabiel geheugen en oververhitting kunnen de oorzaak zijn. Een omschrijving van de crash staat vermeld in het foutbericht, waarna u aan de hand daarvan maatregelen neemt. Jammer genoeg hebt u amper de tijd om het hele bericht te lezen, omdat de computer automatisch herstart. Hierdoor is het lastig om te achterhalen wat de crash veroorzaakt. Zorg er daarom voor dat Windows niet meer automatisch opstart na een systeemfout. Klik met de rechtermuisknop op Deze computer en kies voor Eigenschappen. Ga in XP naar tabblad Geavanceerd en klik bij Opstart- en herstelinstellingen op de knop Instellingen. Haal het vinkje weg voor De computer automatisch opnieuw opstarten. In Vista of 7 gaat u eerst naar Geavanceerde systeeminstellingen, waarna u dezelfde stappen volgt als bij XP. Als u een blauw scherm in het vervolg tegenkomt, hebt u alle tijd om de melding te noteren